Goda nyheter :)- Messalina´s Rachana
Jag vill glädja några uppfödare så här en fredagkväll i april. Jag äger Messalina´s Rachana som varit pekingpälsad hela vintern. Är inte 100 än, men nog sjutton ser det nu plötsligt ut som att pälsen blir teddy. Blivit ca 2 cm längre på tre månader o börjar bli tjockare underull också. Vågar ej säga 100 än men det ser lovande ut :D Alltså alla ni som har ungar efter Rachana, det ser bra ut! Jag skriver åter igen när jag är helt 100% säker. Ibland är det så underbart att ha fel :D ha ha ha (så glad är jag)
Kanske hon har varit peking pga stress med flyttar under 2012? Nu ser pälsen såå fin ut jämfört med i januari.
Återkommer med bilder om några veckor :)
mvh Erika på Eklyckans
Hoppas att hon är teddy!
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Vad bra! Hoppas nu att pälsen fortsätter växa! :)
Roligt att höra, hoppas det fortsätter åt rätt håll!
Eller så går det i perioder, hur gammal är hon?
har en hona som ser ut att vara peking (nu har jag fastställt det) men första tiden trodde jag hon var teddy sen övergick det till sämre och mer mot "lejon", annan kvalite på ryggen osv. Sen återgick det till det bättre mer "teddylikt" och nu ser hon mer lejonlik ut (på ryggen, super fluffig annars) och det har hon varit hela vintern så jag säger inte att hon är teddy nu längre. Tyvärr :(
Men hoppas det bara var fällning eller något annat kanske? :)
Åh vad kul! speciellt då jag har ungar som är släkt med henne
#4 Hon är två år gammal. Känner igen det där, haft fem kaniner som fällt av genom åren..
Hon flyttade två ggr i rad i vinteras, fällde tydligen jättesent enligt tidigare ägaren. Hade typ 2cm kort päls på ryggen när hon kom 8 januari, längre på sidorna (kjol).
Har även haft kaniner som sett ut som peking en period men senare visat sig vara teddy. Kan lätt bli så i framförallt fällningsperioder, så det är ju kul att det kan gå åt det hållet också ibland :)
Hoppas på teddy :) Tror faktiskt hon är det trots allt. Tagit nya bilder idag, bjuder på en… ;) hon är klippt i ansiktet…
Vad häftiga färger hon har! Hon ser ju jättefluffig o söt ut
Tack, ja hennes färg är väldigt ovanlig. Står creme/brun på härstamningsbeviset, men finns det någon färg som heter det egentligen? Nån som vet. Jag är ingen höjdare på färger…nån kunnig som i så fall har nåt annat förslag?
mvh Erika, Eklyckans
Ser ut som brun/gul japantecknad wienertecknad :)
#10 Okej
Vad är det för skillnad på den bruna färgen som Rachana har o havanna? Är havanna mera rött i det bruna- mera "chokladaktigt" eller?
Jag behöver lära mig detta med färger snart känner jag..
Tack Z
#11 Havanna och brunt är samma sak. Så man skulle väl kunna säga gul/havanna japantecknad wt, men det korrekta namnet är av någon anledning brun/gul. :)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Har en unge i samma färg som rachana men med en bred bläs :) läckert
#12 Okej, tack för förklaringen.
#13 Kul! Förstår att den är fin då :)