Kaninen fäller mycket!
Hej! Min Dvärgteddy kanin hona (kastrerad) Har börjat tappa jäääääätteeee mycket päls! Jag kan liksom dra bort päls även om kag tar löst! Men idag så kom min så kallade kompis och drog av JÄTTE mycket päls och det ser ut som att min kanin har hål i sig, jag försökte säga att hon skulle sluta för hon förstör stackarens päls men hon bara fortsatte och jag blir så arg på henne! Vad ska jag göra med pälsen??
Hur gammal är hon?
Det bästa är att kontakta t.ex Firstvet för ett videosamtal.
Förmodar att du är inte är myndig? Så be de att kontakta veterinär.
Sen att din kompis drog av så mycket päls att det ser ut som ett hål, är inte okej alls.
Hoppas det löser sig :)
Det låter som att din kanin fäller. Det borde finnas kort päls under tussarna som lossnar. Är det bara hud så kan du kontakta veterinär.
Sitter pälsen så löst som du säger så är det bra att plocka bort den så kaninen inte får i sig massa päls när den tvättar sig då det kan orsaka problem med magen.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#1: Glömde att skriva så länge hon får ont av att du tar bort pälsen så är det lugnt.
Vet själv inte när en kanin fäller.