Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 7673 ggr
Hermelina
0

Bebisar idag :)

I morse kom jag ut, men inga bebisar då heller.. Hade börjat bli lite orolig för hon var redan på dag 32 och magen var supertjock och hon hade inte ens börjat bygga ett bo!

Men när jag kom hem från skolan vid 11 så låg där 3 små tjocka fina korvar :D Antagligen helt nyfödda för Wienzha satt och slickade bort det lilla blod som hade kommit.
Hon hade gjort ett såå fint bo med massor av päls och ungarna låg där så fint ^^

Skrattande

[Nallegardenskaniner]
0

Men åh, GRATTIS :)

Ljusta
0

Oj oj vad kul! Men bara tre *hmmm* Hoppas att hon lyckats trolla fram en havanna åt mig ändå :)

Ljustadalens kaningård

Hermelina
0

#2 Ja jag vet, blev bara 3 st! Hade trott minst 5 för hon var verkligen tjock. :O Men viktigast för mig just nu är att hon fick ut dem i tid!! Har varit så orolig..!

Alla tre ser dock rätt ljusa ut, men jag vet inte, de kanske mörknar? :P

Hermelina
0

Ska välja namntema nu också.. :P Funderade på Breeder´s Cup Classic vinnare..

[Nalle-]
0

Åh, stort grattis! :D Wienzha är ju så vacker. Är det Aslan som är pappan?

Hermelina
0

#5 Japp Aslan är pappan :P

Horisonten
0

Grattis till de små! :)

Hermelina
0

Tack så mkt.. :) Kollade till dem att alla levde nu och alla sprattlade runt som tusan, efter bara 1 dag :P

Två av dem är lite ljusgråa, nästan som silver. Vad kan det vara för färg?

teddybaby
0

FörvånadFörvånadFörvånad sjukt spännande! jag förväntar mig updates! Skrattande man kan inte se kön ännu förmodar jag?

Hermelina
0

#9 Nej könet kan man inte se förrens mycket senare.. :)

Men ja visst är det spännande! Två är stora och en lite mindre.. :)

HelloMyyPet
0

GRATTIS!!

Hermelina
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer äntligen lite bilder! :) Tyvärr jättedåliga bilder eftersom sladden till min systemkamera är borta så jag fick låna mormors (rätt dåliga) digitalkamera..

Gos bebis! Denna kille/tjej är störst och var tjock redan från födseln! Så gosig och h*n bara gosar in sig i handen :*

Hermelina
1

Igen.. <3 Vet någon färgen?

Hermelina
0

Som sagt dåliga bilder.. ><

Men här är iallafall bebis 2! Liten kopia av mamma kanske? ;)

Hermelina
0

Öppnat ögonen har sötnosen gjort också :)

Hermelina
0

Och här har vi den minsta plutten.  <3 :)

Hermelina
0

tog denna bilden i solen för att visa hur färgen ser ut på den lille egentligen, blir ju lite annorluna i skuggan. Men kan det vara havana? Den färgen den har där på ryggen har den ävern över hela nacken och mot huvudet.

Den här och den första bebisen har inte alls samma färg, den här är mer nbrun medans den första är mer grå, ja ni ser ju på bilderna.. :P

Men färghjälp mottages tacksamt :D

teddykaniner
0

Aww.. de är så otroligt fina..! Vill bara ha <3!
Men antar att de är "bortlovade" alla redan..? Alltså lååång lista.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Ljusta
0

#17 Tycker att den ser ut att bli mörk madagaskar. Tyvärr ingen havanna Rynkar på näsan (tyvärr för mig som ville ha en ;)

Bebbe nummer ett kan vara isabella, men är inte helt enkelt att se ännu… De ser ut att ha ganska mycket slör.

Ljustadalens kaningård

teddykaniner
0

#17:Tycker också den ser ut som mörk madagsaskar..
Oj, så synd för dig Helene!! :(

Men somsagt jättevackra ;)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Hermelina
0

#18 Listan är rätt lång, men många kan hoppa av om de inte får de färger de vill ha osv.. ;)

#19 Vad synd =(

Men usch, vet ni!?!? Jag gjorde precis en HEMSKT upptäckt.. Jag tog upp alla ungarna nu för att jag tänkte byta halmen som låg under all päls,och när all päls är borta  så ligger där 4 ungar till närmast halmen! (givetvis döda)… Gråter
Fattar inte hur jag kunde missa det..Jag ville inte gräva för mycket i boet förut, först idag jag gjorde det..
Alla var helt tillplattade för dom har ju legat under all päls, de tre levande ungarna och mamman.. :( Jag tyckte väll att mammans mage var lite väl tjock för att bara ha innehållit tre ungar.. Så det blev alltså 7 egentligen.. Undrar om de var dödfödda, eller har dött nu..(De måste ha dött rätt snabbt isånntfall för dom såg nästan nyfödda ut och väldigt små)  :/

teddykaniner
0

#21: Ååhh.. så synd..:( Stackars dig & Wiensha!

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddybaby
0

Ååh alla tre är jättefina!

Hemskt vad tråkigt med de andra bebisarna…. :(( de var säkert dödföda…

Hermelina
0

#23 Hihi ja visst är dem Skrattande Idag hade alla hoppat/kravlat sig ur boet, trots att det är en kant vid öppningen! Dem låg precis utanför och hade grävt ner sig i halmen utanför.

De är så goa, gräver i handen när man håller i någon av dem för dem vill gosa in sig i handen x') <3

Hermelina
0

Snart är de redan tre veckor!! :O Guud vad tiden går fort..!

De har blivit så stora och fina! Den minsta plutten hade lite svårt att öppna ögonen så jag fick hjälpa till lite.. Men nu ser den och skuttar runt som en tok inne i lekstugan där jag har dem :)

Det ser ut att bli 3 pojkar! Synd för jag ville ju ha en hona ju =(
Tror därför att alla 3 kommer vara tillsalu.

Förövrigt så ser det ut som om Wienzha är helteddy iallafall :) Ett tag var jag ju lite osäker eftersom hennes päls såg så konstig ut, men den har växt till sig jättefint och nu har hon jämnlång päls!

teddybaby
0

de är helt underbara! är de tingade nu elle? :)

Hermelina
0

Minsta tussen. Jag tror att det är en pojke och han är verkligen så liten! En riktig gosegris också. Han pussas mer än gärna på fingrar, läppar, och näsa förståss.. :) Han kommer alltid upp i min hand.. :') <3 Funderar faktiskt på att behålla honom, men då kasnke bara för kel efterosm jag inte riktigt vet om han kommer växa till sig..

Hermelina
0

Funderar på att kalla honom "Seabiscuit", det var en superkänd galopphäst som levde på typ 1930 talet eller något sådant. Han var en väldigt liten häst (150 cm i manke ca). Ingen trodde på honom men sen så ´vann han typ allt och blev en riktig publikfavorit..:)

Hermelina
0

_(är tvungen att beskära bilderna jätte mycket för annars så står det bara typ requested time out, och jag förstår inte hur man förminskar hele bilden?!)

_Sötis nr 2, Vet inte vad jag ska kalla honom!

Han är så stor och fin och jättego! Han kasneka har melerade ögon (?).. :) Han kommer att vara tillsalu och är inte tingad än.

Hermelina
0
Hermelina
0

Hu söt får man vara?! :D Sista gosplutten.

Hermelina
0

Bra att ta med bilden också.. ;D

Hermelina
1
Hermelina
0

Nu har jag uppdaterat hemsidan under "Till salu/kullar" :)

Trasdockaa
0

Hejsan hoppsan Celine! Madagaskar, zobelsiames brun och madagaskar brokat ser det ut som du fått. Men du får absolut skicka bilderna ändå via mail om du har bilder du hellre vill visa =)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Hermelina
0

#35 Okej, tack :D

Kakan

Hermelina
0

Seabiscuit, "Kakan" igen

Hermelina
0

"Sune"

På bilderna är ungarna exakt 4 veckor.  På måndag fyller de redan 5 veckor! Gud, jag hinner ju knappt med att fota och läggain bilder och så innan de blivit en vecka äldre!"

Hermelina
0

Hela gänget

Hermelina
0

Guldkustens Phar Lap

teddybaby
0

Nemen gud vad liiiiiten Kakan är i jämföresle! Hahahaha jag dör så söt han är. Måste visa min sambo när han kommer hem. :D