Faror i skogen?
Vilka faror lurar i skogen för våra kaniner? Det är väl främst djur jag tänker på, tex. fästingar? älgar? fåglar? Någon som har erfarenhet av nån specifik situation?
I sommar kommer jag att flytta till ett nytt område med närhet till en ganska djup skog. Jag kommer vilja att ta med Baby ut i skogen, och därför vore eventuella varningar väl på sin plats. Jag vaktar min kanin som en hök alltid. 

Rovfåglar ska man väll se upp med. Men om det är mycket träd + att du är där så är det väll ingen större fara :P Fästingar, ja det finns ju alltid.. Men bara att kolla igenom sen nr du borstar :)
Tror inte älgar är någon fara haha :D
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Sålänge du är med tror jag inte det är nån fara, då blir djuren rädda. Men akta dig för orm!
Om nätter om kaninen är ute, så tänk på räven, den är en blodtörstig filur, även katter och hundar.
Rovfåglar är sinnesjuka, typ. De borde få pris i att se bra, dem ska man passa sig noga för! Tak på allt.
Detta är vad jag kan komma på nu :)
tack för tipsen!
Superbra tips! Jag har faktiskt undrat samma sak, då jag också har en skog väldigt nära :) Det är ju så mysigt attt vara där på somrarna!
Min mamma bor ju mitt i skogen, har min kanin i stor kompostgallerhage och tittar bara till ibland, utan tak också. Inga djur har kommit in.
Men det är rovfåglar skulle jag säga och räv. I vår skog fins räv men det har aldrig kommit fram någon på gården utom en gång då vi hade en kanin i en gård med nät både i botten och tak på natten och räven grävde vid sidan av gården.
Men jag har aldrig blivit av med några kaniner genom att djur tagit dom utom då syrrans gamla hund tog två av mina kaniner men menar nu rovdjur i det vilda.
Just nu finns bara en hare som springer runt min kanin hela dagarna :P Ser den ibland där vid gården haha :)