Ställa ut teddys.
Såg att det är utställning i Sollentuna den 7/11 med keldjursbedömning. Om det inte är föranmälan på den klassen så vore det häftigt om så många som möjligt med teddykaniner åkte dit och ställde. Bara för att visa övriga kaninsverige att vi finns.
Jag ska dit! :) Kommer dock bara ställa avkommor men inte mina egna kaniner eftersom jag ska arbeta för föreningen. Men små tussilagosar kommer vara där iaf :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Min lillebror ska ställa sin teddyhona :) Så min familj kommer att vara där.
#0 Det är föranmälan dit.
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
Tyvärr jobbar jag, annars hade jag gärna kommit och tittat på massa fina kaniner och pratat med sött folk :)
#2 Toppen!
Åh jag är så sur att jag är bortrest då, jag HOPPAS att nästa gång möjligheten dyker upp att det länkas om det i forumet. :)
Jag hade gärna kommit om jag inte bott så långt bort, fast mina små teddysar är endå för tillfället klippta..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#6 Man kan ställa klippta monster också ;)
Ja absolut!
Synd att det är samma dag som utställningen här i Jämtland :( hade varit kul och se alla fluffisar :D. Men det är en lång resa ner så skulle inte ha råd i vilket fall som. Sattsar att komma på LU istället synd bara att inga teddys i där :(
#7 Jo jag vet det, men teddysar ska ju igentligen ha lång päls ^^
Det är sant och man gör ju precis som man vill med det. På en keldjurs bedömning så bedöms ju kaninens fysiska form, sundhet och temprament osov. Så att börja ställa teddys på keldjurs bedömningar handlar ju inte om att få sin kanin bedömd utan, syftet är väl mer att ge rasen publicitet inom kaninvärlden.
Men ska man då visa upp sin teddy tycker jag den ska vara fullpälsad eftersom det är så dom ser ut :)
Vi blev några teddyuppfödare på uställningen iaf! :) Helene och Celine ställde sina teddys, och tror det var några fler, men sprang runt som en liten tok vid domarbordet på "riktiga" utställningen så hann tyvärr inte snappa upp alla :)
Vad kul! Det är toppen att ni ställt era teddys och gett raserna lite publicitet
.

Det var kul att vara där iallafall :))
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Celine hur gick det för dig? Så himla tråkigt att jag inte kunde följa med…

#16 Jaa jätte tråkigt att du inte kunde följa :(
Hehe, det gick sådär ^^ Hade lite svårt att få rent tassarna (han är ju vit :P) så han fick 1p avdrag där, sen 1 p avdrag för fällning (han fäller nog av och blir lejon nu) och sen 0,5 avdrag för lite "geggiga" ögon :( så det blev 47/50 p. ;)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#16 Ja du skulle ju ställt Zyprexa ju Linda ;)
Jag skulle lätt ha ställt min fina prinsessa om jag hade åkt ;)
#17 fäller nån av Ny's syskon? Redan? :S Baby tappar en del päls han med, men jag har misstänt att det är av naturen och inte för att han blir lejon. hm..

#20 Är inte säker på om han fäller för att "bli lejon" eller om det är för att dom flesta kaniner fäller vid den här års tiden. Det är tyvärr bara att vänta och se.
/Celine
~
~Medrabetare på galopp