Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 3841 ggr
Underbarn
0

Kull 008 teddyvädur

Kull 008 har kommit. Själv är jag utomlands så jag vet inget om färgerna. Det är 4 st och mamman är min egenuppfödda Lykta. Havanna. Och pappa Chippe blå/gul japan. Ska bli kul för här kan det dyka upp blå gult och brunt i olika varianter. Kommer hem när de är 3 dagar gamla så hoppas man kan se färgerna lite då.

Underbarn
0

Kull 009 är på väg och mamma Rania bygger bo :) här kommer det bara massa blåa bebisar i vilt, enfärgat och brokat! Ev japan

Underbarn
0

Kull 009 har fötts. Roligt - samma dag som kull 008! Mellan rania och chippe. 3 st. Så nu har jag 7 ungar hemma plus 3 som snart är leveransklara

Maria Susanna
0

Jag vill gärna stå på intresselista efter Chippe o lyktas ungar.En hona. Mvh Maria www.teddykaniner.n.nu

Underbarn
0

Det är 3 blå brokade i kull 009, och kull 008 vet jag inte rikigt. En eller två japantecknade (en blå/gul och en egern/gul av något slag?) samt två helfärgade, mer åt det gråblå hållet, egern, tycker de är för ljus för att vara hel blå, men för grå för att vara havanna.

Underbarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm ja jag har svårt att ana vissa av färgerna.

Här är en av de blå brokade, denna är dock ljusare än sina syskon..?

Underbarn
0

Blå brokad. Denna är ju mörkare, kan #5 vara egern? Någon som har fått egern ungar förr? inte jag där av min tveksamhet.

Underbarn
0

Blå wienertecknad.

Underbarn
0

Den här kullen (008) var svårare att ta bilder på pga det dåliga ljuset och min kamera kunde inte fokusera deras ljusa färger.

Underbarn
0

En av dom ser iaf. gulaktig ut, men samtidigt som att den har svaga små fläckar. Alltså tror jag på brun/gul japantecknad.

Underbarn
0

Denna är väldigt ljus grå/blå, men tycker den är för ljus för att vara vanlig hel blå? Egern?

Underbarn
2

Det är denna som ser lite fläckig ut, brun/gul japantecknad? Min senaste brun/gula såg dock mörkare ut.

Underbarn
0

Ganska säker på blå/gul japantecknad?

Underbarn
0

Denna har inga fläckar, enfärgad. Ser lite beige ut?

[Kanintokan]
0

Spännande! Lycka till :)

Maria Susanna
0

Åhh vad kul att se om några dagar när färgerna syns bättre!

#11 ser ju ut att bli underbar😍

[Kanintokan]
0

Har du någon hemsida TS? :)

Underbarn
1

#16 Ja jag har pm:at dig.

Jag kan se färgerna mkt bättre nu.

En egern wienertecknad (smal bläs, vit nos och mun)
En brun/gul japantecknad
En blå/gul japantecknad
En är jag osäker på än, det är #13, den ser lite gulaktig ut

Sedan är det:
En blå wienertecknad
En blå brokad
En egern brokad

Underbarn
0

Kull 008

Underbarn
0

Egern wt.
tycker jag fått "tur" med färgerna för alla är helt i min smak! :) Förra året hade jag betydligt "tristare" färger och mer enformigt.

Underbarn
0

Den här fick jag inga bra bilder på, men kan inte se färgen än. Den är ljus och går i en gulblå ton. Men saknar slöja så inte isabella. Vad kan den vara?? Beige?

Underbarn
0

Blå wt.

Underbarn
0

Egern brokad

Underbarn
0

Ev är de jag trodde var egern kanske viltblå… får se hur det blir med viltzoner.

Misuki
0

spännande färger!!

Underbarn
0

#24 Ja det var väldigt varierat!

Nu ser jag synliga japantecken på #20 som jag trodde kunde vara "beige". Ser lite blåaktig ut, egern/gul japantecknat kanske. #22 ser mer egern ut, medan #19 kanske är viltblå. Får se

[Nalle-]
0

Verkligen jättesöta små, blir helt bebissjuk!

Maria Susanna
0

Åhh vad spännande, längtar efter mer bilder :)

Underbarn
0

Ja jag vet inte om jag är färgblind eller hur det är men tycker nu att den "blå/gul japanen" ser mer svart ut nu. Dvs svart/gul japan, och den andra japanen egern/gul eller bara blå/gul. haha ändrar mig hela tiden ja. Men det syns så dåligt…

Den jag trodde var egern wt (egentligen bara vild chansing för att den är betydligt ljusare än vanlig blå) ser nu mer viltblå wt ut för den är ljus i öronen (viltzon?)

Ja det kommer bilder när de blivit äldre 😃 snart flyttar den äldsta kullen iaf (007)

Underbarn
0

Nu har ungarna fått päls så nu syns färgen tydligt. Öppnat ögonen också. Hehe liiite fel på mina gissningar. Kull 9. En viltblå brokad En viltblå wienertecknad En VILTEGERN brokad (hur häftigt? Aldrig sett på Teddy) måste vara det för jag har tagit bilder som kommer upp ikväll. Jämför de vanliga viltblå med denna och den skiftar verkligen i en brun ton. Kull 8. En svart gul Japan En brun gul Japan En ehm ja jag gissar på egern gul Japan då jag tycker den är för ljus för att vara vanlig blå En vilt wiener av något slag - viltegern eller ljusare viltblå för den skiftar inte lika tydligt i brunt men den är mer lik viltegern i andra kullen än de viltblåa.

Underbarn
0

Här ser ni bild på alla 7 ungar.

Underbarn
0

Här syns det tydligt att det skiftar i brunt!

Underbarn
0

Här är alla de blåa varianterna jag har. Minus japanen.

Hjälp? Gissar jag rätt? Det syns tydlig skillnad. Alla har viltzoner, även japanerna.

Storkebodas
0

#32 Jag tror att ungen längst till vänster är viltblå, nästa lux, sedan viltblå och den sista ser också ut att vara lux. Lux är ju genetiskt sett viltegern. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Underbarn
0

#33 jo jag gissar dsm… Är medveten om att Lux är dsm som viltegern :) Det ser ut som att alla utom de två brokade är hanar :/ till min besvikelse! Vill ju ha fler honor. :p i så fall kanske Lux brokad stannar

Maria Susanna
0

Till min besvikelse oxå…