Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 1316 ggr
Vildvittrans
0

klippmaskin?

Jag vill klippa ner pälsen till sommaren för det måste vara fruktansvärt varmt och vi ska ha kaninerna ute ganska mycket så jag kan tänka mig att det lätt fastnar skräp, blir tovor under rumpen osv. Men jag är lite löjlig för jag vill inte använda sax eftersom det blir hackigt och fult… Finns det någon klippmaskin/trimmer som funkar på teddypäls?

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

Underbarn
0

Jag tycker inte trimmer funkar så bra på teddypäls och det blir inte vackert av det heller :) funkar dåligt om pälsen är jätte tät och funkar inte alls vid tovor. Jag har provat både vanlig till människor och hundtrimmer (funkar bättre) Det är bäst med sax tycker jag

Storkebodas
0

Håller med #1. Jag har också testat att trimma med en hundtrimmer, det blev bara ojämt och fult. Det lättaste är att klippa med sax. De första gångerna blir det inte så bra, men man lär sig. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Vildvittrans
0

Okej, vad synd. Klipper ni med vanlig sax eller en sån där "taggig" som tunnar ut? Heter typ epileringssax, efileringssax eller likn.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Storkebodas
0

#3 Jag kör med helt vanlig sax. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Underbarn
0

#3 Vanligt sax :)

[Nalle-]
0

Har inte testat trimmer själv, men har hört att det ska fungera dåligt på teddypäls. Tror nog sax är smidigare, det kan ju bli lite hackigt men när det har växt ut lite tycker jag det snabbt brukar se bättre ut :)

Vildvittrans
0

Ok, tack för hjälpen!

Hälsningar 
/Emma Öhr

Elinifokus
0

Närsborrs trimmet is tha shit!

Denna kommentar har tagits bort.