Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettköp-sälj
Läst 911 ggr
[Tilde]
0

(K) Hona - unge

Söker en hona, ingen vuxen utan en unge :) I någon av följande färger:

Vit blåögd, ska då bära på gult, blått och gärna japantecknat

Japantecknad gul/svart eller gul/blå som även ska vara wienertecknad

Gul wienertecknad (vilken gul färg spelar inte så stor roll), gärna med anlag för japantecknat och/eller blått

Gärna teddy, men inget krav (älskar bara fluffet, hihi). Ska finnas nära Malmö eller så ska möjlighet för transport finnas! 🙂 Jag har tyvärr ingen bil, så därför kan jag inte ta mig så långt.. Jag bor själv utanför Köpenhamn.

Corazón
0

Ska du börja föda upp kaniner? :)

[Tilde]
0

#1 Jag föder redan upp sällskapskaniner i liten skala :) Har varit intresserad av teddys väldigt länge, men söker nu främst en hona till min lejonhuvade hane som jag sparar från den nuvarande kullen. 🙂

Underbarn
0

Jag har tre teddyvädurar. De är 3 dagar gamla.

En blå/gul japantecknad (tror jag) och två svart/gula japaner. Vet inte om de är wienertecknade än (syns inte) men mamman är vit blåögd så de bär på anlaget. Stor chans att bära på alla tre färger: blå, gul, brun! Föräldrarna väger båda kring 1.4 kg. Pappan är blå/gul japan, väldigt ljus s.k "creme" så jag tror ungarna blir dsm.

[Tilde]
0

#3 Åh, men det låter ju perfekt! Var bor du? :) Och har du någon hemsida?

[Tilde]
0

Putt!

[Tilde]
0

Lägger till Isabella wt på listan!

[Sara-]1
0

Vill du ha dvärgteddy eller teddydvärgvädur? :)

Är du intresserad av teddydvv väntar jag ungar efter min hona hon är beräknad tills nästa vecka :) www.teddykanin.weebly.com

[Tilde]
0

#7 I så fall en dvärgteddy då jag inte vill blanda in vädursöron i kullen. :) Tack ändå! Jag skaffar förmodligen en teddyvädur i framtiden då jag tycker de är så fantastiskt söta!

Storkebodas
0

#8 Om det är dvärgteddy du är ute efter skulle jag tipsa dig att köpa från Tyskland eller liknande. I Sverige finns väldigt få fina dvärgteddys. Det finns risk för defekter i många led.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Tilde]
0

#9 Är det så? Jag som tycker jag har hittat bra uppfödare :/ Men till den tiden får jag nog ta reda på mer. Men då blir det nog endast till sällskap.

Storkebodas
0

#10 Nästan alla uppfödare verkar ju bra på deras egen hemsida. ;) Du får gärna pm:a mig vilken uppfödare det är, vore roligt om det var någon jag inte kände till som är seriös! :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus