Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 920 ggr
[Nalle-]
0

Vår!

Våren är ju äntligen här! Vad har ni för planer nu på vårkanten? Såg att vissa fått ungar eller väntar ungar nu, det är ju så spännande 🙂 Berätta!

Underbarn
0

Har tre ungar :) en blå gul och två svart gula japaner. Sen ska jag para min bruna hona med min blå gula hane så fort hon är i brunst.

Storkebodas
0

För min del blir det ju inga ungar, men jag kommer ha fullt upp ändå. ;) I år ska jag bygga både nya vinterburar och sommarburar. De gamla byggde jag ju bara för något år sedan, men nu vill jag ha ännu större och bättre burar. Tycker ändå att det är ganska kul att hålla på och bygga. =) Sedan ska jag klippa ner dem när det bli varmare, förhoppningsvis kan jag ta vara på pälsen då. Vore ju häftigt att ha en mössa av ens egna kaniner. :D Vide och Bluie ska kastreras och om det funkar ska Vide få gå ihop med Skilla. Bambi och Önska går redan ihop. Troligen ska jag även köpa en hona från ett omplaceringshem så att också Bluie får en kompis. Bluie håller jag på och seltränar, och snart ska jag börja med Vide också. Tanken är att vi så småningom ska börja hoppa lite. Jag tror även att de andra kaninerna skulle tycka det var roligt, så de kommer också att få testa.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Nalle-]
0

#1, så mysigt med ungar! :) 

#2, kul med burbygge! Tycker sånt är så kul, åtminstone i början. Ledsnar så snabbt… ;) 
Du får uppdatera oss med bild på en kaninmössa om det blir någon!

Storkebodas
0

#3 Haha, ja om det blir något av den iden ska jag visa någon bild. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Misuki
0

Har en nyfödd kull på 5 ungar..alla antaglgen blåa och blåbrokade! Ska göra balkongen kannvänlig i sommar och planerar två stora hagar där m reglar som ska målas faluröda eller oljas in och sen nätas på med svetsnät. Balkongen är 7 m lång. Lurar bara på vad jag ska ha på golvet så de inte blir förstört. Ingen av kaninerna går på låda till 100%.

[Nalle-]
0

#5, låter jättehärligt med en kaninbalkong :)