päls fråga
lägg gärna upp före och efterbilder på era teddykullar. vecka för vecka om ni har.
Man kan.inte veta om ens kanin är teddy förens den är 2 år gammal. (om den har en lejon mamma eller pappa d.v.s)
Man kan bara se om kaninen är dubbelmanad eller enkelmanad när den är unge (en vecka gammal, då pälsen börjar växa). Har det ett "bepälsat V" över ryggen är den dubbelmanad och KAN vara teddy (men också dubbelmanad lejon) saknar den detta "V" är den enkelmanad alt. korthårig.
dem är över tre veckor nu o har ca 2 cm päls på hela kroppen kan varken se v eller något på..eventuellt på en av kaninerna..är lite runt ansiktet..kan bli lejon på den då?..
#4 2 cm är mkt för ungar på 3 veckor? Du kan bara se det just precis då pälsen börjar växa ut. Första veckan alltså. Har du inga bilder på dom när de är Max en vecka gamla? De är bepälsade på ryggen men nakna på sidorna
Om båda föräldrarna inte är teddy är det ovanligt att ungarna bli annat än lejon. Det är jättesvårt att veta säkert innan de är två år gamla, tycker teddyungar och lejonungar är väldigt lika. På bilden nedan är det ett lejon som är runt 4 månader gammal, han såg hyfsat mycket ut som en teddy då men blev sedan klart lejon.
aw vilken sötis.. jo det var ju så med min hona..har var en teddy som blev lejon ahahah men lika fin endå.. bara lite enklare päls.. ser bara till att de blir väldigt tama nu..då ja själv tänker behålla en unge..en annan är tingad e en finns eventuellt kvar..men vet inte riktigt vilken aj ska välja..alla e så himla fina hahahah
De är dubbelmanad. Syns på första bilden. Men om de är Teddy vet man inte än
#10, haha, förstår att det är svårt att välja!
"11, dubebelmanad..altså anlag till teddy då eller vad menas med det?
#12..ja du ser så underbara dem är..vill ha alla tre kvar..har bara ingen plats..alternativet två systrar i sånafall..så svårt det här..så fina så..
en är dock tingad,men inget krav på varken päls eller kön..så hoppas på minst två flickor så dem kan bo ihop hos mig.. så jag kan ha kvar mina sötisar..första kullen här hemma..o födda här så det är ju lite speciellt med just dessa tre då ja inte har planer på fler kullar..ska vara till kel. =)..ingen krav på päls egentligen heller .tyckte det vore roligt om man visste redan nu =) haha
är så fina och växer himla fort. o kommer redan fram till en o vill lukta o se ..
#13 nej dubbelman är bara en gen som inte syns, oftast är dessa dock mer pälsade och det är även LEJON. De måste vara dubbelmanad för att få/"bli" teddy men dubbelmanad är somsagt också lejon. Enkelmanad är bara lejon, men de kan även se "korthårig ut" men bär på genen. Så du kan inte se om de är dubbelmanad lejon eller teddy för än de blir ca 2 år gamla.
hm svårt det här med päls. vad kallar man sin kaninunge då :S.. fram tills 2 års åldern då man vet säkert..
Sälj dem som pekingar/överpälsade lejon (det betyder samma sak).
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
ska behålla om de är två flickor,hoppas hoppas.. en är redan tingad av en vännina som vill ha den som sällskap så inget tvång på ras. vill veta för min skull,men kan man inte säga något säkert så får man förklara om andra undrar ahhah