Övergången inne - ute
Börjar bli otålig nu, jag vill att Nynna ska få flytta ut! Men den förbaskade vintern vill ju inte släppa taget! Jag undrar i alla fall vad ni skulle kräva för utetemperatur innan ni flyttar ut en innekanin? Hon är van vid 17-18 grader.
Jag har en annan idé också… Vi flyttade här i helgen, och har nu ett förråd som går att värma upp. Det är bara ett litet element så jag vet inte hur varmt det kan bli. Har satt det på max nu och ska undersöka. Kanske kan hon bo i förrådet ett tag, tills det blir mer vettig temperatur ute? Men då är ju frågan fortfarande hur pass varmt jag måste ha det i förrådet för att det ska vara okej för Nynna.
Läste någonstans nu att det inte ska skilja mer än tio grader mellan inne- och utetemperaturen när man flyttar ut en innekanin. Håller ni med om det? Klarar de ett "hopp" på tio grader utan problem? Det skulle ju betyda att jag kan flytta ut henne i förrådet om det inte blir kallare än 7-8 grader där, eller hur?
Jag funderar över samma sak. Men har inte helt bestämt mig om mina teddysar ska flytta ut… Det är ju väldigt mysigt att ha dem inne också. Jag har läst att lägsta tempraturen (natten) inte får gå under 10 grader men jag är inte säker…. Hellre vänta lite längre:-)
Om du flyttar ut henne i förrådet kan du ju gradvis sänka temperaturen så att hon vänjer sig vid kylan. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#3: Jo, jag tänker också så. Problemet är att det inte verkar bli så mycket varmare än 5-6 grader i förrådet. :S Antar att det där lilla elementet inte är så värst effektivt. Så jag får nog ändå vänta ett tag till.
Annars kan du ju sänka värmen i hela huset tills hon kan flytta ut, hehe. ;)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#5: Ja, det var ju också en idé. xD