Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettkullplanering
Läst 1579 ggr
Thowas
0

uppfödare se hit!

jag har kollat runt lite på uppfödare av teddyvädur hemsidor och det finns så otroligt många fina färger hos många av dom.

jag skulle vilja veta lite vad ni som uppfödare inriktar er på för färger, tankar kring er avel. tex.

littlemellows har både blått svart, wienertecknat brokat m.m, helt underbara färger.

Jag vill själv starta en mindre uppfödning och färgmässigt är littlemellows helt i min smak.

lite kul att höra vad ni uppfödare tycker och tänker :)

Misuki
0

Skoj! Jag har två från Little Mellows som kommer bli basen här hos mig. Tycker madagaskar är en såå himla fin färg. Hoppas kunna föda upp kullar med madagaskar i framtiden om jag kan få tag på rätt avelsdjur.

Maria Susanna
0

Jag siktar in mig på havanna-wienertecknade:-) o vita blåögda små drömtussar!

Underbarn
0

Havanna och blått men även lite gult (japan) just nu :) tror även vilt kommer dyka upp, så som viltblå och viltjapan men tror att chansen för viltbrun också finns och det ska bli intressant om mina aningar stämmer. Kommer få en kanske tre kullar inom en månad nu :) brokat finns också men det blir min sista brokade kull. Ska dock ta ut två av tre honor ur avel - en för jag vill ha in ett annat temperament samt färg och öron. Och den andra för att pälsen inte är fullt ok och hon ska gå i pension. Kommer nog behålla ur mina egna kullar och ersätta :) i så fall viltblå och/eller viltbrun om det kommer.

Misuki
0

Jag är väldigt nyfiken på en viltbrun om du får någon "extra" i framtiden Underbarn.

zappzoon
0

Kommer para min viltbruna hona med min havanna hane.

Troligen kan det komma viltbruna ungar. 

Sen kommer hon att vara till salu efter kull.

///Elin¨

littlemellowskaniner.weebly.com

Misuki
0

Varför ska du sälja henne Elin? Blev nyfiken.🙂

tilde&twix
0

Madagaskarwiener, madagaskarbrokat & japantecknat är mina färger. Dock har jag endast avelsdjur med madagaskar.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

zappzoon
0

Jag kommer att ta en kull sen kommer jag att sälja henne.

Kommer inte behålla alla avelshonor. Har många avelshonor och hanar till salu. Då jag ska försöka minska lite till i sommar.

ELIN

littlemelllowskainer.weebly.com

Storkebodas
0

Jag föder ju inte upp längre men kanske är okej att jag svarar ändå? :) Jag tycker att viltblått och blått är supervackert, även blå zobel. Ljus brun zobel hade inte suttit fel heller. Andra färger jag gillar är bourgogne och sachsengold. Färger jag helst undviker är brokat och vit rödögd. Brokat eftersom att det är en defekt i dubbel uppsättning och vit rödögd pga att de ibland ser sämre samt inte tål solljus lika bra.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus