Mera frågor
Hej! Nu är det så här att jag har hittat en teddy uppfödare som har fått ungar just nu.det är två kullar en vanlig teddy med Peking ungar.och nu undrar jag vilken jag skall välja den skulle troligen vara ute på sommaren men inne på vintern.går det bra?. Ps: hoppas att jag får en liten gos-boll,! :D
Jag skulle valt den med ren teddy. Vilka är föräldrarna? :)
Till den renrasiga är mamman dvärg teddy och pappan teddy :)
#2 Teddy är ingen ras, utan ett pälslag. Antar att du menar teddyvädur?
Jepp! Haha kom inte på va det heter :P
Personligen hade jag letat efter en kull med två teddyvädurar som föräldrar, men man gör ju som man själv vill. Undrar också vad föräldrarna heter? :) Då kan vi kanske hjälpa dig att se om föräldrarna verkligen är teddy.
Tar du en lejonhuvad dvärgvädur ("peking"), finns risk att du får en kanin med väldigt jobbig päls. En bra teddypäls behöver inte borstas ofta, men mina egna erfarenheter säger att det är värre med lejonpäls.
Vad roligt!
Var kommer han ifrån?
Vet inte riktigt,han är inte från en uppfödare iallafall :) Vill verkligen ha honom!!!! :)
Tycker du ska fråga säljaren om namnen på föräldrarna, finns många "teddys" som inte alls har teddypäls :)
Ja Det skall jag nog men pappa och mamma vill inte ha en till kanin,jag börjar nästan gråta när jag ser den där bilden buhu Har ni några tips på hur det blir lättare att få en till kanin? :)
var har du hittat annons på den där kaninen?
Findit.fi Jag bor i Finland :)
#12 Blir svårt att hitta en äkta teddy i finland. Vilka är föräldrarna till den i #6?
#13 ja det kan det bli för alla riktiga teddysar är importerad från Holland,Sverige mm. :/ Föräldrarna vet jag inte.:/
Det står i annonsen att delaware men han/hon kallas delvi Hihi jag har blivit lite osäker,men tror ni kaninen är en flicka eller pojke? ;)
När jag ville ha en till kanin försökte jag prata väldigt mycket med mina föräldrar om det, inte tjata och gnälla, men typ visa bilder på teddys och verkligen försöka få dem att förstå hur gärna jag ville ha en till. Min mamma sa till sist ja när vi var ute på en promenad tillsammans :)
Och det är jättesvårt att veta om det är en hane eller hona! Det bästa är väl att mejla annonsören och fråga lite om kaninen.
den där hade jag oxå velat ha!!
Hmmmm…….kan för stå det ;)
super fin var den iallafall