Föda upp Teddykaniner?
Hej! Jag är hemskt sugen på att avla teddykaniner, Men finns det inte väldigt mycket defekter inom rasen?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
jag är oxå ny på det med teddy och bombar uppfödare med frågor och läser allt jag kommer över för att lära mig mer!
Vad jag vet i "defekter" är väl bettfel, och sen att man inte vill ha in peking och lejon, vilket de försäker avla bort för att få en "ren" teddy
Teddyvädur eller dvärgteddy?
Verkar vara svårt att få tag på en dvärgteddy, som är säker teddy och utan defekter (bettfel och dvärganlag?). Vill du veta mer om dvärgteddys skulle jag kontakta Storkebodas här på iFokus!
Inom teddyväduren finns det också en del bettfel, men det verkar ligga mer under kontroll nu än förr. Verkar vara färre teddys som fäller av till lejon nu också än för ett par år sedan.
Jo tyvärr är det vanligt i många linjer att bettfel förekommer, eller att de har dåliga pälsar (ingen defekt dock). Men det blir bättre tycker jag :) Vi behöver jobba mer på kropparna och öronen tycker jag.
Men bettfel är det enda jag kan komma på, har inte sett ex. Max factor (som jag fått från lejonhuvad dvv) eller muppar (dvärggen hos hermelin). Så det är vi fri från.
Tack för alla svar! :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story