Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 2623 ggr
tussen12
2013-01-20 10:00
0

Ush,..

Blir ganska irriterad nu, Min ''Kompis'' har gått och köpt en 5 veckors kaninunge,En teddy såklart. Hennes kaniner lever typ inte mer än 2 år MAX!

Hon hade en kanin innan, den dog igår..Hennes hund dödade den,

Men hon sköter dom inte, Så undrar hur pälsen kommer se ut?!

Hon är lite ''Bortskämd'' Så hon får allt hon pekar på, Hon har ca 7 hundar, 4 katter, 1 kanin nu då, 6-7 hamstrar, och ett marsvin.

Har sagt till att dom ska bortast regelbundet, Då skriker hon: du ska väl inte säga något?! Du med din perfekta kanin med sin fiina päls.

Va? Blir hon sur för att jag borstar min kanin varje dag?

Behövde bara skriva av mig…

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Thowas
2013-01-20 10:45
0

såna finns det överallt. Min mans dotter tex umgås med en tjej som är så där. tyvärr är det inget man kan göra åt..

Zakarias
2013-01-20 11:27
0

Är för det första olagligt att köpa en sån ung kaninunge….!?

[Nalle-]
2013-01-20 11:50
1

Det låter ju helt sjukt! Bra av dig att försöka prata med henne, men trist att hon inte ville ta åt sig. Men jag vet inte vad man annars kan göra…

tussen12
2013-01-20 12:22
0

Ja uch, Man blir så irriterad!

Storkebodas
2013-01-20 20:53
0

Alltid tråkigt när människor inte kan sköta sina djur ordentligt. Det enda du kan göra är att prata med henne, oftast får man bäst respons om man säger det på ett trevligt sätt, istället för besserwisserstuket. Men det har du ju redan försökt med. Obestämd

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

tussen12
2013-01-21 15:37
0

Jepp, Hennes mamma bryr sig inte presis,.. Suck.

Fridaaaa
2013-01-21 20:36
0

Kasst av den som sålde med, att den sålde kaninungen vid 5 veckor med :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Loca Diaz]
2013-01-21 23:42
0

Stackars djur, och jag tycker bara att det är föräldrarnas fel! inte barnet, men visst kanske även barnet ska ta ansvar men det är föräldrarna främst. Som ska vårda djuret och lära barnet ta hand om det.

[Nalle-]
2013-01-22 14:42
0

Tyvärr finns det ju föräldrar som låter sina barn hålla på hur som helst med djur, som om de är leksaker. Finns småbarn här som tar kullar på sina kaniner titt som tätt och föräldrarna säger ingenting… Tycker det är så ansvarslöst.

teddybaby
2013-01-25 12:49
0

Det är förstås alltid så att säljare såäl som köpare bär ansvar i att djuret får ett gott liv. Men när det gäller teddyvädurar så tycker i alla fall jag att det blir ännu viktigare vem det är som köper kaninen. Och här tänker jag att det är säljaren som bäst reglerar det. Anledningen till att jag tycker att det blir extra viktigt med teddys är ju förstås pälsskötseln. Teddyväduren är inte till för alla. Den passar inte alla. Och det kan vara svårt att i förväg veta hur mycket arbete pälsen kommer innebära, för det varierar. Därför måste man som köpare vara förberedd på regelbundet jobb med pälsen.

tussen12
2013-01-26 10:57
1

Kaninungen har nu tyvvär dött, Dom skulle avliva den för pälsen var för jobbig att sköta, Igår skulle vi komma och ta hem den stakaren, (Vi skulle köpa den för 1000 kr) Lite dyrt men mamma gjorde allt för att den stakaren skulle få det bra… När vi kom hade dom redan avlivat den Obestämd

R.I.P lilla Nogat…

[Nalle-]
2013-01-26 15:50
0

Det hela låter ju helkonstigt, och framför allt helt sjukt! Stackars lilla tuss, varför avliva om de haft kaninen i typ en vecka?! Som jag förstod det hade de precis skaffat den när du skrev? Förstår inte hur pälsen har kunnat bli jobbig på så kort tid. Varför inte bara lämna tillbaka till uppfödaren, eller skänkt bort/sålt om de blev less?

tussen12
2013-01-26 22:45
1

Uch, Jag fattar mig inte på dom,.. Vi fick en chock när vi skulle hämta den stakaren hem,.. Och dom sa att han var död..:(

[Juliaammouri]
2013-01-27 15:05
0

what? avliva dom kaninen? helt sjuka människor. kan man inte polisanmäla? stackars kanin.

[Loca Diaz]
2013-01-27 22:35
0

#14 anmäla vad? Djuret är avlivat och den har bog inte hunnit plågats av en ovårdad päls på endast en vecka.

tussen12
2013-01-28 19:45
0

#14 Tyvvär kan man inte anmäla, Annars hade vi gjort det..