(S) Teddyvädurshona (8 mån)
I somras köpte jag underbara Tuvullens Sanna-Sol "Nynna" från Michaela för att starta min uppfödning med. Nu har det dock kommit mycket annat emellan och vi har tyvärr bestämt att lägga kaninplanerna "på hyllan" ett tag. Eftersom Nynna är så fin och båda föräldrarna är säkra teddys tycker jag det är ett himla slöseri om hon bara ska sitta här hemma och "skräpa", så hon är nu till salu, helst till en uppfödare förstås!Lite snabb info:**
Färg:** Gul/svart japantecknad
Född: 2012-03-07
Pappa: Solvikens Kenzo, gul/svart japan, wienertecknad
Mamma: Pysselgårdens Honey, viltisabella
Uppfödare: Michaela Sandström, Tuvullens kaniner
Hon är en väldigt trevlig kanin men har inte fått så mycket tid här som hon borde då vi som sagt helt enkelt inte har tid. Hon är trots det väldigt orädd (van vid hund och katt) och tycker om att sitta i knät och mysa. Jag borstar henne inte så jätteofta, men hon har sällan tovor. Hon skulle säkert bli glad av att få bort lite päls runt ögonen, men jag har väntat med att klippa henne då jag tänker att den nya ägaren kanske vill bestämma själv hur/om hon ska klippas.
Nynna bor idag inomhus och finns i Vallentuna strax norr om Stockholm. Hemmet är viktigare än priset. Skicka gärna ett mail till alexandra.vattenlilja@gmail.com vid intresse! Jag lägger upp några bilder (tagna i oktober). Mer bilder finns i min blogg: http://vattenliljans.wordpress.com/.
Vilken sötnos! Verkligen underbar i både päls och färg :)
Hon är så snygg…
Och ändå är det ingen som vill ha henne? :P
Fy så hemskt det är. Men just nu känner jag lite stopp och begränsning. Har precis lagt ut pengar för en Ny hona här hos mig. Hon kostar, frakten måste lösas.. och ja.. jag är svag för henne. HON är så fiiiin. Jag vet…..
Annika på Violens Teddysar..
Jag blev lite kär i henne! Hon är verkligen fin
Men är ju frakten som delvis är ett problem… :/
Hon är otroligt fin i psyket också, kan jag intyga som fött upp henne!
Om hon är kvar efter jul skulle jag vilja åka och hälsa på. Hur mycket ska du ha för henne? Är ev intresserad men vill vara säker på att hon är rätt så vill såklart träffa henne först. Åker tyvärr iväg imorgon annars hade jag gärna kommit tidigare men hinner inte. Kommer hem på torsdag.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Hej! Jag har en som är intresserad av Nynna och som vill köpa henne om det går att ordna med transport. Hon har förstås första tjing, men när jag vet hur det blir så meddelar jag här!
Okej hör av dig så fort du vet hur det blir.
Hallå igen! Hon som ville ha Nynna hade inte uppfattat att hon är innekanin, så nu när det blev klargjort kan hon tyvärr inte ta henne längre. Det innebär alltså att Nynna fortfarande är till salu. Är du intresserad, Viccan92, så får du gärna maila mig! :)
Har tyvärr fått tag på en annan kanin.
Aha, okej. Ja men då får jag säga till alla andra - om någon är intresserad är det bara att höra av sig. :)
Putt putt… Nynna vill fortfarande gärna hitta ett nytt hem. :)
jag skulle ju gärna vilja ha henne, men klurar på hur vi kan lösa det då hon var innekanin…
Ja, jag förstår att det kan ställa till problem för folk. De flesta uppfödare har ju kaninerna ute. :S Hon bor i vårt vardagsrum där det är ca 17 grader, så det kommer ju dröja ett bra tag innan hon kan flytta ut. Däremot kanske hon skulle klara sig i ett lite uppvärmt förråd eller liknande? Jag vet inte hur man kan lösa det, tyvärr.
jag ska kolla lite hur vi kan lösa det. skulle gärna vilja ha henne..
Säg till om du kommer på nåt! :)
ÄR SANNA-SOL SÅLD=)
Hon är så fin! Men synd att hon är så långt bort,.. :( Jag bor i Blekinge
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
kommer du behålla Nynna eller sälja henne?
Jaa, Thowas, det är ju det som är den stora frågan! Har låtit annonsen ligga kvar eftersom jag velat fram och tillbaka. Men jag har bestämt mig nu för att hon får vara kvar. Vi ska snart flytta och då kommer jag få möjlighet att starta upp min uppfödning igen, så nu känns det väldigt dumt att sälja henne! :)
Är det någon som vet om jag kan ta bort annonsen på något sätt (eller i alla fall tydliggöra att hon inte är till salu längre)? Eller är det bara administratörer som kan göra det?
Jag låser tråden.