Näe, nu blir jag osäker...
För sjutton. Jag hade ju helt bestämt mig för att jag inte ska ha teddys. Har fött upp dvärgvädurar tidigare och tycker det är så tråkigt att inte kunna åka på utställningar. Så nu när jag dessutom kände att det blev väldigt mycket här hemma med flera djur och min egen gravidmage som bara växer, så tog jag beslutet att sälja min hona (som jag köpte i somras med tanken att starta min teddyuppfödning med henne). Tänkte att om det blir läge längre fram att starta igång uppfödningen igen, så får det bli dvärgvädurar så jag kan ställa ut.
Men nu sitter jag här på kvällskvisten och filosoferar… Och blir osäker på om jag tagit rätt beslut! Teddyvädurarna är ju SÅ söta, och min Nynna är jättefin och go (även om jag inte alls ger henne så mycket uppmärksamhet som hon förtjänar). Om vi bara kan flytta till radhus någon gång skulle jag ju faktiskt kunna hämta min fyrfackare som står ute på landet, och starta en småskalig uppfödning… Det var flera år sedan jag hade en kull senast och det verkligen kliar i "kullplanerings-fingrarna".
Bah, vad ska jag göra!? Vet att sambon gärna vill att jag säljer henne eftersom han tycker vi har tillräckligt med hund och katt och bebis på gång… Men…
Åååh, vad jag är velig! :(
Det låter ju verkligen klurigt det där :( Beror ju lite på! Gällande uppfödningen, hur viktigt är själva ställandet för dig? Tycker du verkligen det är roligt så är ju dvärgvädur det bästa ändå. Är ju trist om du köper in teddysar och så känner du att du ångrar dig! Men som du säger, de är ju så himla fina och goa teddysarna.
För ett par år sedan så började jag intressera mig väldigt mycket för utställning och bestämde mig för att jag ville ha en renrasig kanin som jag kunde ställa och kunna avla på. Hade kvar henne ett drygt år innan jag valde att omplacera henne, vi passade inte alls ihop. Skaffade en till teddy i stället efter det och trivs toppenbra med mina två damer!
Teddysarna är ju så underbara kaniner, i nuläget skulle jag inte kunna tänka mig att byta ras
Men får väl vara lite smörig och säga att du ska "följa ditt hjärta". Tror du kommer fram till någonting som blir bäst för dig!
Gjorde ungefär samma sak som #2, jag köpte ern hermelin för utställning. Men vi funkade lixom inte ihop riktigt. Han var för sprallig för mig. Så han for till en uppfödarkompis och lever avelslivet där istället :)
Såjag köpte en teddyvädur efter det istället, och jag har inte ångrat mig!
Även fast jag älskar att fara på utställningar så har jag valt teddyvädurarna istället. Och jag får tålmodigt vänta på att dem ska bli godkända.
Nu har jag ju en angora som jag ska ställa ut, men grundtanken var ju ullproduktion. Men ska ställa henne också. :D
Samma sa här.. Har en teddy flicka och en hermelinhane Och vill verkligen födaa upp teddys då min hona är helt underbar! men då kommer ju det att min lille hermelin kille tar en plats :( Känns jätte hemskt att sälja honom då han kommit väldigt nära, men samtdigt känns det som han skulle få det bätre hos någon annan och jag kan avla på teddys! åh är med velig haha så du är inte ensam :(