Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 1283 ggr
kaninfantasten
0

Uppfödare 2013?

Undrar vilka ni är som kommer att föda upp i år. Jag ska uppdatera länkarna på min hemsida tänkte jag och jag byter gärna länkar med er som är aktiva. Tror det är viktigt att vi samarbetar för att hjälpa varandra och också öka intresset och möjligheten för de som är intresserade att köpa en egen teddykanin.

Vi verkar inte vara så många uppfödare i år eller? Jättetråkigt att så många bra uppfödningar läggs ner/pausas (Möllans, Pysselgårdens, Solvikens, Storkebodas m.fl.)

Hoppas det finns nya gnistor ute i landet. Välkomna i så fall. Hoppas vi kan stötta varandra o dela glädje o sorg med varandraCool.

Skriv gärna era länkar till hemsidor nedan samt "vad ni föder upp för teddysar och var" så lägger jag till er på min länksida. Lägg gärna till min också om ni vill på er sida.

www.eklyckanskaniner.se

-Erika, Wienertecknade teddyvädurar i Eksjö

Ps: Ser ett behov av att uppfödarregistret uppdateras här inne då flera uppfödningar lagts ner, vem kan pyssla med sånt här inne? Vore väl jättebra om nån duktig sajttjej/kille kunde greja med det lite innan aktuell avelssäsong?Glad

Zakarias
0

Hmm, jag tror du har gett mig en ide…ska fixa ett nytt uppfödarregister så fort tillfälle ges!

Storkebodas
0

Ja, du vet ju ungefär hur läget är hos mig i år. Flört Men chansen är väl stor att pausen blir ganska kort, haha, man blir ju så sugen på att ta kull när alla andra gör det. Ev att jag startar upp någon projekt att avla fram dvärgteddy från angora. Vi får se lite. Så du får gärna ha kvar länken till mig ett litet tag till. Oskyldig

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

kaninfantasten
0

#2 Behåller din länk o hoppas du sätter fart sen igen Flört

[Sara-]1
0

Jag kommer ta någon kull på min lilla lova nu till våren :)

Maria Susanna
0

Jag kommer också ta kull på min super fina Holly! Det ska verkligen bli kul:-) Min första teddykull, har bara avlat på dvärgvädurar innan

Misuki
0

Ska ha en kull efter Little mellows blueberry vanilla och Little mellows king louie i år. Under uppfödarnamnet Nallestjärnans.

Violens
0

Men jag har oxå bett om ett Nytt uppfödar register på vilka som finns aktiva, då 2012 var ett katastrof år och många la ner. Jätte tråkigt. Men så är det.

Funderar själv på att pausa, men har troligen bestämt mig för året ut i år med. Men NYTT uppfödar register och radera det gamla.

Annika

Violens Teddysar

Zakarias
0

Kommer då fort som möjligt att fixa en tråd där alla ni uppfödare kommer att få skriva era kontaktuppgifter. Sen komner uppfödarregistret ungefär utformas som det på kanin iFokus :)

Thowas
0

vad är anledningen till att så många la ner?  bara nyfiken…

kaninfantasten
0

#4 #5 och #6

Har ni någon hemsida? Skriv gärna ner den iså fall så kan jag länka på min..

vet att du Annika har hemsida nu, ska fixa länk till den :)  (har bara till din mail innan).

#9 Anledningar jag vet är bl.a. byte av djur (till katter- Möllans), ökat ansvar på jobbet (alltså mer jobb-mindre tid- Solvikens), allergi (Pysselgårdens), genetiska fel m.m. (Storkebodas-dvärgteddy)

Så det är alltså inte någon "gemensam" anledning utan känns ganska slumpmässigt o individuellt..

Erika /Eklyckans

www.eklyckanskaniner.se

kaninfantasten
0

ps: ovan i #10 är sånt jag hört från uppfödarna själva tidigare, vet ej om det stämmer i nuläget..så vill du #9 veta säkert är det bäst att du frågar dem själva så jag inte bidrar till några falska rykten..

/mvh Erika

[Sara-]1
0

#10 Nej jag ahr inte hunnit fixa en hemsida än, då uppfödningen inte kommit igång helt än.. men det kommer! :)