(K) "Orange" teddy
Jag letar efter orangefärgade teddys (bourgogne [om det finns hos teddys], viltgul - gärna rödförstärkt, madagaskar, viltbrun, eller japantecknade), alternativt vitblåögda. Självfallet med bra temperament som är gosiga/sociala och snälla.
Söker både en hona och en hane, gärna med härstamningsbevis :)
Jag bor utanför Köpenhamn, så uppfödare i Skåne vore att föredra. Vill gärna köpa kaninen nästa år någon gång, sen vår, sommar eller höst.
Är du uppfödare i Skånetrakten av dessa färger får du gärna säga till! 
Lägger till att jag även är intresserad av färgen Havanna :)
Vill du ha teddyvädur eller dvärgteddy? :)
Just nu finns inte bourgogne vad jag vet. Men viltgula och viltbruna har börjat komma fram. :)
#2 Det spelar egentligen inte så stor roll… :) Skulle gärna vilja ha teddyvädur, men finns det dvärgteddys i närheten i färgerna jag vill ha så är ju det super! 
#3 Finns bara 2 uppfödare av dvärgteddy. Men den ena skulle jag inte köpa ifrån då hon avlar med bettfel i stamman (kan skicka PM om vem det är)
Den andra är Storkebodas :)
Av teddyvädur så ploppar havanna och japantecknade tussar upp lite överallt :) På wienerteddyklubben så finns det uppfödare att kolla in :)
#4 Usch, det låter inge bra :/ Tack för länkarna, ska kika in där 
Nyfiken på vilka färger som ligger bakom den färgen trådskaparen är nyfiken på. De är verkligen en fin färg!!
#6 Bourgogne är en rödförstärk viltgul :)
Har en viltbrun och en havanna inget som skulle passa?
littlemellowskaniner.weebly,com
(teddyvädur)
#8 Jag hittar dem inte på hemsidan? :) Kan inte köpa någon förrän nästa år dock, så ska du få kull då? 
Har en parad kull på mina import kaniner
De finns på honor och havanna finns på hanar.
Men hör av dig om en månad får vi se om de blitt ungar=)
littlemellowskaniner.weebly.com
//Elin
Elin blev det inga ungar ?
Nej, tyvärr =(
Har parat om i dag då ja ville se att hon var tom.
Men nu satte ja hop de i kväll får de bo ihop ett par dagar.
ok!
Hej Tilde! Tilde här. Ska ta min första kull i April och dom kommer vara lev. klara i Juli. Bor i Trelleborg, alltså intill Malmö. Kommer para madagaskarbrokade skönheter. Läs mer på hemsidan.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#14 Åh, vad kul! :) Ska kolla in hemsidan då!