Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 469 ggr
diamantsorg
0

Storlek på selen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte börja selträna min lilla fluffa så jag provade att använda min andra kanins (En dvärgvädurs) sele. Jag är inte riktigt säker på selens storlek, men det är den storleken man oftast hittar i vanliga djuraffärer (I alla fall där jag bor), och den var för stor. Även fast att jag hade spänt in den på max. Min lilla fluffa är 3 månader, 4 i January, och är inte riktigt säker på om hon kommer att växa mer så att hon passar selen jag har eller om hon kommer att förbli så liten som hon är och behöva en ny sele. 
Vilken storlek har ni på era selar och hur stora brukar teddykaniner bli, skulle verkligen uppskatta svar.

[Nalle-]
0

Kan ju skilja otroligt mycket i storlek på teddyvädurarna Glad Har köpt min sele hos rabb-it.se, har för mig att jag beställde en small/medium där men den är lite stor för Puzzel. Ska köpa en small till henne i stället så får Pinnen ta över hennes gamla, är det tänkt.

Min tös har växt otroligt mellan 3 månader och 6 månader, sedan avtog det lite men tycker fortfarande hon växer. Så du kan nog inte räkna med att ha samma sele tyvärr!

Finns ju selar för kattungar att köpa på djuraffärer (som borde vara rätt små?), för tycker inte att de small-selar man beställer (från rabb-it iaf) är mindre än vanliga selar från djuraffärer? 
Dock måste ringen sitta längst ner på ryggbandet, så sitter den mitt på får man sy fast en ny längst ner i så fall. Om du köper en kattsele alltså.

Är lite trött när jag skriver det här inlägget känner jag, så om något blir för rörigt får jag rätta till det imorgon!

[Nalle-]
0

Såg precis att teddytassen säljer selar till kaninungar, kan ju vara någonting annars.

diamantsorg
0

Okej, tack :)