Vilka föder upp teddysar nu för tiden?
Hej!
Vilka är det som föder upp teddyvädurar nu för tiden? Eller peking för den delen. Det vore kul att veta! Länka gärna uppfödarnas hemsidor. 
Finns ju "bara" jag och Josefin adolfsson (www.tallvagens.weebly.com) som föder upp wienerfria Teddyvädurar. Men det finns också en massa uppfödare som har wienertecknat som du kan hitta på www.wienerteddyklubben.weebly.com
Och så finns det ju några nystartade uppfödningar som inte kommit igång riktigt. :) Men dem får länka sig själva. Synd bara att några av dem stora uppfödningarna har slutat..
Hade tänkt ha ett avelspar hemma. Räknas kankse som uppfödare då. Väntar på en hona som är betald och klar. Ska inte ha kull förren till våren. Ingen hemsida el namn än på "verksamheten" ;)
Kommer ha i liten skala så har valt att satsa på wienertecknade.
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Jag är väl en av de som snart har varit med längst och som startade med liten form, och vuxit till sig.. Start 2008
Jag har en wienerfri Hane med. och jag har Helteddys med här. Har avlat fram sexton ungar på hela denna hösten 2012. Alla sålda och de sista lämnar mig här innan jul. Har fler Nya Teddysar som ska få smått våren 2013. Ska bli jätte spännande. Så här finns även Teddysar med wienerteckning.
Min Winerfria Hane är den snällaste och vackraste man kan skåda. Tänk en Hona till Honom.
Men jag är med ett tag till…
Annika på Violens Teddysar i Ljungby, Småland
http://violensteddys.weebly.com
VÄNTAR PÅ EN KULL I MITTEN AV JANUARI…
Jag och syrran håller på att starta upp våran uppfödning och väntar just nu bara på att hitta en lämplig hane men sen drar det väl igång ;) Hemsidan är inte "öppen för allmänheten än" (har lite kvar att fixa och så).
Som flera andra skriver så är det många av de uppfödare som varit med länge som lagt av, och flera nya som börjar komma igång
På vårt uppfödarregister i menyn finns ett par uppfödare med, men långt ifrån alla dessa är fortfarande aktiva.
Precis som Zakke skriver så föder jag upp wienerfria tussar, efter säkra led :) Är nog också en av dom som hållit på längst (av de som är kvar)
Kul att höra! Jag är väldigt nyfiken på om ni har sett efter några år att de fortfarande är teddys och därmed helteddys? Jag undrar eftersom att det verkar ha varit ett stort problem med att många fällt av sin päls. Min Kakan som då har holländska föräldrar om jag minns rätt skulle ju ha varit helteddy, men inte ens han är det. Han har fällt nästan all päls på sitt huvud. Bäst i världen är han oavsett!
#8# Av dig har jag nog köpt min wienerfria kanin som är nog den goaste kanin jag äger. Den är knappt som en kanin heller.. Kanin-hund. Han är helt underbar och har verkligen helt fantastisk päls.
Han finns på min hemsida:
http://violensteddys.weebly.com/
Wilmer X heter han. En helt underbar wienerfri kaninhane.
Annika på
Violens Teddysar
Å jag finns med. Wienertecknat framför allt..teddy o peking…(dvv) Startade 2009
/Erika
Föder upp teddyvädurar sedan 2010. Jag är mycket noga med att bara avla med säkra teddys, alltså inga pekingar :)
Mvh, Michaela, Tuvullens kaniner.