Teddyplaner 2013
2012 börjar så smått gå mot sitt slut! Är säkert flera som funderat över vad som kommer göras nästa år. Burbyggen? Kullar? Fler teddys till familjen kanske? Skriv vad som kommer hända, eller vad ni vill ska hända, nästa år! 
bygga lite nya burar, och ta teddykullar på min lova är det tänkt! :)
Har ingenting planerat. Skulle börja med uppfödning, men p.g.a. motgångar kommer det nog inte bli några kullar…eller några nya teddysar för den delen.
Vet inte om jag kommer satsa på något annat…har kaniner av en annan ras som jag kan få för en bra avelsgrund….beslutsångest :/
Jag planerar en kull i vinter och kanske ett kaninköp! Jag ska se om jag hittar någon wienerfri dvärgteddy. Annars kanske det får bli en Jamora! :)
Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)
Mycket motgångar i Teddyvärlden. Men en tillsalu kanin. Och kan lämna den parad på Nya året. Inköp kommer nog att ske av en Hona o en Hane, under kommande året. Tre kullar beräknas vara klara för leverans på våren här ifrån. Men det känns lite olustigt. Men jag älskar de här tussarna bara
!
Det jag tycker är jobbigt är att några av mina bästa vänner inom Teddybranschen har lagt av. Men jag tar så få kullar per år, men ska satsa ett år till i alla fall.
Endast Teddy Dvärgvädurs kaniner kommer jag att ha bebisar på till Kommande våren, och troligen tre stycken kullar. Om mina köp går i hamn med dvs.
//Annika
Cookie (pysselgårdens honey) ska ha sin sista kull om hon är pigg och kry till våren. (om ögat blir bätttre).
Inköp av en till hona och ev en hane till henne! Ska ev köpa Solvindens Tea som är blå wienertecknad om jag får Lejontjejen vi har hemma såld till veckan.
Så 4 teddysar kommer bo här. I sommar ska boenden byggas ute på vår 7 meter balkong så de kan vara ute hela sommarhalvåret samt tidig höst. Funderar ev på att glasa in balkongen delvis så de blir mer vind och väderskyddat!
Spännande spännande. Första kullarna blir det för mig nästa år. Man önskar man bodde lite större så man kunde ha ett eget "kaninrum" åt långöronen men de kommer väl så småningom.
Kommer para mina nya honor som jag köpte in i sommras till våren och se vad de lämnar.
En kull kommer redan 15/12
På Liam och Ricole, ungarna kommer vara helt obesläcktade i Sverige.
Kommer troligen att bli stora wienerteckningar på ungarna. Får bo i inne och flytta ut till våren.
Har några dv rex och dv satoinsatinrex. Kommer att sälja bort dem efter kull och sattsa på mina tussar=)
//Elin
littlemellowskaniner.weebly.com
Låter som mycket intressant är planerat till nästa år! :)
Själv vet jag inte riktigt hur det blir, kanske att Pinea ska få kull men har inte bestämt mig än. Skulle vilja bygga en riktigt fin rasthage i hörnet av gården men tvivlar på att föräldrarna skulle gå med på det. Blir i alla fall massa bus och gos med tussarna, som vanligt!
Blev nog ändringar på mina planer, återkommer om det senare :)
#8# Ja, nu ändrar du dig, Sebastian. Det blir Teddysar.. 
#9 Hihi det får vi se. Men lutar åt det ja. ;)
#10# Haha Sebastian, så ska det låta.. Vi kan väl några som satsar järnet för de här Dunbollarna. Det finns ingen kaninras som kan slå dessa bollar:) Så nu får du rycka upp dig och hjälpa till..
Jag gör ett inköp nu, säljer en, och nästa år kommer ett inköp till. Så några fina kullar förväntar jag mig allt här på Violens Teddysar.
Många lägger tyvärr ner. Men bra och veta vilka som är Nya och vilka som är Kvar. Känns som att år 2013 göra en Ny lista om vilka som finns i Teddyvärlden. Uppfödarenamn och dyl. Så vi får lite koll. Här är ju några Nya. Och många av de "gamla" som lagt av. Så det vore kanske en sak för Er som sitter på Tronen
!!!
Ha det gott!
//Annika
Elin…foto på de nya som du ska para!! :) *nyfiken i en strut*
#12 Finns på hennes hemsida :D
----------------
Kommer nog para min wienerfia Teddyvädur med en wienerfri hane i stockholm nu i december :) kommer lägga ut mer information senare :)
Ja precis de ligger på hemsidan. Mamman ligger först på honor och pappan längst ner på sidan hanar=)
Kommer ev bli ungar med stora wienerteckningar (holländarteckning) med blå ögon.
Blir kul att se.
Beräknas komma 15/12 honan har redan börjat boa=)
littlemellowskaniner.weebly.com
Kommer byta tak på uteburen till ett ordentligt och så ska jag väl köpa en ny teddy inom en ganska snar framtid. Iallafall en kull har vi planerat nu i vinter/ till våren och jag hoppas att hemsidan kommer upp ordentligt också. :) Så det är väl lite här och där som det finns saker att göra just nu. :)
# 14 Vad spännande !
Ska para Louie som jag köpte av dej med en blå kanintjej med stora wienertecken. Bägge har madagaskar efter sig så vi får se vad som kommer efter dem. Har jag tur kankse jag får en madagaskartös med stora WT som jag kan behålla,
Leta en liten liten wienerfri teddyhane att para Athena och en av hermelinhonorna med:-).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Jag kommer ffa att bygga vidare på den suveränt fina grund som jag fått efter Ninaks Ebba och Berggrens Mount Gilbert, alltså Tuvullens Jaspar och Tuvullens Ella. Dom har "allt" tycker jag själv: tät, lång och lättskött päls, fina färger, tunga öron och genombra psyken. Jag tror att jag också hittat bra partners till dom.
Det blir inte så många kullar 2013 eftersom jag själv ska ha bebis :) men ett par, kanske tre, blir det nog. Jag vill satsa på min favvofärg/teckning siames och så wienertecknat i beige, blått och havanna.
//Michaela, Tuvullens kaniner
Hej alla Jag ska ta min första teddykull! Ska bli jätteroligt. Jag har bara fött upp vanliga dvärgvädurar innan men har varit sugen på teddysar länge. Jag har lyckats få tag i en superfin havanna -hona (dotterns favoritfärg) och en jättemysig vit hane (som jag alltid velat ha) så jag tror det kommer bli fantastiska ungar. sen skulle det ju vara bra med en hemsida….. Men det känns lite jobbigt Mvh Maria
#19 Skulle du vilja ha en hemsida så skulle jag gärna hjälpa dig att bygga upp en! :)
Jag ska flytta ut till hus med min sambo, det betyder att mina bebisar kommer att kunna bo utomhus till sommaren! Jag kan verkligen inte bygga, men jag skulle eventuellt vlja bygga en fin rasthage. Vi får allt se! Det är mycket som ska planeras vad gäller burar och hagar i alla fall. 
20, men gud vad snällt! Orkar inte eiktigt ta tag i saken innan jul… Tack ändå:-)ändå
#22 Ingen orsak! Tycker det är lite kul att bygga hemsidor (om än jag använder mig av de simpla gratissidorna) :)
#21, Vad roligt att du ska flytta till hus Victoria! Tror jag allt dina tussar kommer gilla 
#24 Helt klart! Jag har alltid velat kunna ge mina djur möjligheten att fritt (nåja i hage) kunna röra sig utomhus!
Här planeras ca 5 teddykullar nästa år. Första kullen mellan två blå wienertecknade importerade teddysar där linjen ej finns i sverige sen tidigare. Nån pekingkull kommer också. Hoppas på ett kaninår utan sjukdomar och med bra väder, glada kaniner o glad familj :) Kullplanering på min hemsida kommer att revideras.
Vet också att Caroline i Helsingborg också kommer att ta några teddykullar, hon har dock ingen hemsida men ungarna kommer ev förmedlas genom min hemsida.
Kul att det är flera nya uppfödare på G!
mvh Erika
#27 Tack, ja blått är fint. Din är också fin. Hanen är min Amigo. Du ser även honom på min hemsida :)
mvh Erika