Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: allmänt
Läst 855 ggr
diamantsorg
0

Hur lär man kaninen att hoppa?

Som rubriken lyder, hur lär man sin kanin att hoppa? Någon som har några tips eller så? Har haft 3 kaniner innan den jag har nu, och jag har inte lyckats få någon av dom att hoppa ett hinder. Dom har inte alls verkat förstå vad dom skulle göra utan bara rivit hindret genom att puffa ner det!
Men vill verkligen lära min lilla teddy att hoppa, så skulle verkligen uppskatta alla tips jag kan få!

Zakarias
0

Finns en bra iFokus sida som heter kaninhoppning iFokus. Kolla in den. Tror inte så många hoppar med sina teddysar, jag gör bl.a. det. Men mina började hoppa av dig själv då jag kan nog inte ge dig några bra tips :p

[Nalle-]
0

Jag har hoppat en del med min Puzzel, vi har dock bara tävlat en gång och då i miniklass då hon inte gör bra ifrån sig i annorlunda miljöer. Tror hon skulle kunna bli mycket bättre om jag lade ner tid på det men kaninhoppningsintresset har svalnat väldigt mycket för mig.

Skulle också råda dig att gå in på hoppkaniner iFokus! Finns en jättebra artikelserie där. Står även lite kort om hoppning här. Det som fungerat för mig är att sätta kaninerna framför ett hinder och vänta ut dom tills de hoppar! Och sen utveckla det sakta men säkert. De bör ju också bara seltränade så det går bättre att styra.

Zakarias
0

#1 Hihi så hette den ja :-$

[Nalle-]
1

Haha nej du hade så rätt Zakke, det var kaninhoppning iFokus den hette… Oskyldig

Zakarias
0

#4 Haha Skrattande

Tabettan
0

Jaow, jag har ej så mycket erfarenhet av kaninhoppning kan man säga, innan jag hade min teddy (Hörnefors Betty) Så hade jag en vanlig dvärgvädur, vi fick med ett hinder då vi köpte henne men då vi satte henne vid hindret så morrade hon till och så tog hon "hopppinnarna" med tänderna och kastade iväg :S Haha! :)