Bur underlag inomhus?
Någon som har något tips på något bra underlägg i buren? Har spån just nu, men det fastnar hela tiden i pälsen och brukar få ägna över en halvtimme för att få bort allt. Vilket är ganska jobbigt då kaninen inte alls tycker om det.
Läst att en del använder matta, men vet inte hur bra det är om kaninen inte är rumsren. HJÄLP!
Haha spån….nejnejnej! Prova halm istället, funkar jättebra och fastnar inte så lätt i pälsen. Ha gärna lite spån i botten under halmen så kisset sugs upp i det. :)
Om kaninen inte är rumsren funkar det inte med matta, blir jätteäckligt och man får tvätta massor. Du kan testa halmpellets (tror det är dyrt) eller träpellets som man eldar med och halm ovanpå det. Jag har träpellets som man eldar med i toalådorna och det suger superbra, luktar noll och är väldigt drygt. Pelletsen de kissar på löser upp sig och blir till sågspån som samlas i botten under den andra pelletsen så det översta underlaget kaninen är på är alltid rent och fräscht.
Om du testar pellets så försök få tag på de små 6 mm, det blir mjukare för kaninen. Annars går 8 mm bra. Har du råd kan du köpa PeeWee katt och smådjursströ, det är samma som träpellets 6 mm men mycket dyrare eftersom det säljs som strö och inte eldningspellets.
Vad heter det eldningapellets du had? Vart köper du det :)
#3 Jag tror man kan köpa den på lantmännen eller något sånt. Det är eldpellets, kan skicka länk när jag kommer hem :)
#3 jag köper mina på Bauhaus finns både 6 och 8 mm:
http://www.bauhaus.se/pellets-16kg-6mm-12057.html
http://www.bauhaus.se/pellets-16kg-8mm.html
Men det finns på lite olika bygghandlar och liknande.
Okej tack så mycket! :) blir o köpa der nästa gång!
Tack för alla tips! Tror jag ska testa med halm över spånet och se om det funkar bättre :)
Toapellest är de abolut bästa, de har ja använt till alla mina djur förutom katten då hon vill ha sand :)
brukar finnas på coop, endera en stor genomskinlig säck eller en lite mindre gul pappsäck, står TOA-LÄTT på den tror ja :)
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
Köper storpack toa lätt (men då heter de remiss) p å granngården 159 kr tror ja den kosta för 55 liter. Har de i de hörn kaninen kissar. han vill inte sitta på låda så jag har halm i resten av buren och sen som sagt papperspellets i ena hörnet. :)
Toalätt, stora säckar 55l är bättre än det andra på Träpellets. Blir så smuligt och fastnar smått. Toalätt fastnar inte så. Det är mer värt sina pengar Toalätt tycker jag med hoppressat papper.
#9# Går han inte på låda den busen.. om det där ligger där i… 
Hälsa han att då får han ingen Tjej heller…
Jag kör också Toalätt och det funkar jättebra. Tyvärr är min lilla också en sån som inte går på låda. Ställer jag in en låda till henne sover hon i den istället. :P
haha nej Annika han vägrar låda. Bajsar och kissar brevid även om jag ställer lådan i för honom "rätt" hörn. Men men. Vad gör man. Karlar är väl karlar även om de är kaniner..kissa brevid…

HAN skulle jag vilja uppfostra till det där. Karlar ska lära sig, banne mig.. Kämpar du vidare, eller gett upp. Maila mig annars så ger jag tips.. Kram
Karlar kissar brevid, men här ska vi styra ner den i lådan………