Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1193 ggr
valorous.kid
0

är hon en teddy?? :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! jag har precis fått min andra kanin och jag undrar om hon är en teddy, vissa har sagt fuch men jag vill bara kolla ^^

Zakarias
0

Hur känns kvaliteten på ullen? Mjuk och luftig eller mer sträv? Hennes pappa är ju enkelmanat lejon. Så teddy kan hon ju inte vara. Jag tror att ett angora eller ett fuch anlag som komner från båda föräldrarna har brutit ut och hon har fått det. Hur ser resten av kullsyskonen ut?

valorous.kid
0

#1 den är vädigt mjuk och ullig, inte alls sträv(förutom när den är full med snö XD)

njaa, det är väldigt olika. två av syskonen är vääääldigt korthåriga, typ hermelinpäls. en är mer lejonhuvad och hon och en till har lång ullig päls.

ja han är enkelmanad. mamman är hermelin, kort päls.

LisaKanin
1

Nej det där är absolut ingen teddy eftersom hon är korthårig på huvudet. Ser mest ut åt angorahållet tycker jag.

Violens
0

#3# Håller med helt och hållet på LisaKanin. Ingen Teddys alls.

Zakarias
0

#3 Jag tror inte angora, för angoror har ull överallt. Bl.a. på tassarna, pannan, kinderna, benen och på öronspetsarna :)

Bild på Fuch

Bild på Angora

Tror mer på en fuch :D

Lina R
0

Skulle tro att det är en klent enkelmanad + fuchs. Därav den dåliga fuchskvallan dvs att den är väldigt ullig istället för tung, men det kala huvudet.

Kolla här för att se några fuchsar: www.hannaskaniner.se

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

valorous.kid
0

tack alla ^^ jag är nu rätt så säker på att hon är fuch ;)

jag bara undrar, är fuch ovanligt? för hon är den första jag sett.

Lina R
0

Inte superovanligt men lite :-). Dvv fuchs (uttalas fux) även känd som cashmerevädur är kanske vanligare än hermelin fuchs. Stor fuchs finns nog inte i Sve. Jamora är en liten japantecknad fuchs som är ovanlug men finns, tyvärr mkt bettfel i en del linjer.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

valorous.kid
0

#8 okej ;)