Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettoff-topic
Läst 3897 ggr
[Wera]
0

Klotterplank #7

Nytt klotterplank :)

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är kullen ute för tingning :)

Vincent...
0

2:a !!!

HAHAHAHAHAHA…..

Benne
0

ÄR glad för har nu fått fullt tillstånd att skaffa kanin för pappa, gäller bara att få tag på en bra teddy då ;)

Zakarias
0

#3 Grattis :))))

Benne
0

#4 Tack, har redan börjat söka runt lite :)

Zakarias
0

#5 Skriv en köpestråd vettja :)

Benne
0

#6 Tror att jag isåfall kommer välja första bästa och sen kanske ångra mig men jag ska fundera på't :) Det är även en jag har tittat lite på och mejlat men vilken förblir en hemlighet ;)

Benne
0

Blev glad igen då mamma sa att tabbe får ta kull och om alla ungar blir sålda så får vi ha uppfödning! :D

[Wera]
0

#8 Men syfte med uppfödning är ju att behålla och föda upp till sig själv inte sälja alla :)

Benne
0

#9 nej men mamma ville se att det gick att sälja ungarna (hon har inte läst så mycket om teddysar) och hon är orolig att vi ska stå kvar med massor av ungar så det här blir typ en "beviskull" eller vad man ska kalla det :)

[Nalle-]
0

Försöker njuta så mycket som möjligt av ledigheten nu innan jobbet börjar på måndag :) Är jätteglad över att jag lyckades få ett ordentligt jobb i sommar, men nog hade det varit trevligt att få vara ledig också. 

Spenderar dagarna med att träffa lite folk, mysa med kaninerna och busa/gå promenader/träna med hunden. :)

Asplyckans kaniner
0

idag har nästan alla kaninerna fått smaka på lite vattenmelon , gurka , äpple & tomat , vattenmelonen var en favorit för Lleida , Bidrik & Celeste , sen dem små liven från Lleidas kull är ju så nyfikna på allt så dem fick också en liten smakbit! :*

Vincent...
0

HEJ!

har klippt grenar nu som ska torka uppe på vinden!

HAHAHAHAHAHA…..

[Wera]
0

#13 varför torka? :) godast att ge färskt! Nu har 004 kullen öppnat ögonen! Gud vad tiden går fort och dom utvecklas super snabbt :)

Vincent...
0

#13 jag vill torka för vintern kanske lite tidigt men vill se hur det blir först :D

HAHAHAHAHAHA…..

MiracleWithPaws
0

Måste bara visa en bild på våra turturduvor! Vår ragdollhona Sushi (på bänken) har karlbesök. :) Detta blir vår första kattkull och det är så spännande att se deras sam(och för- :P)spel. Nu håller vi alla tummar att det "blir något"!

Vincent...
0

Hej Hej

HAHAHAHAHAHA…..

Zakarias
1

Burbygge nu då :)

[Wera]
2

#18 spännande du får göra en tråd om det ;)

Zakarias
1

#19 Såklart ;)

[Wera]
2

Jag blev just antagen till fastighetsmäklarprogrammet :D nr 1 på min antagningslista :)

Zakarias
0

#21 Åh vad kul! Grattis!! :)

Zakarias
0

#16 den finaste kattrasen! Blir bara liite sugen på en unge ;) men tyvärr så är sibirisk katt den enda kattrasen jag tål :/

MiracleWithPaws
0

#23: Jag kan bara hålla med, helt underbar ras! Synd att du inte tål dem. :(

Zakarias
0

#24 Ja det är jättesynd :(

Benne
0

Jag tyckte det var så enormt mysigt igår. Jag satt och mmaserade Millas öronknutar medans jag såg på tv och helt plötsligt föll det mig in att hon satt ovanligt stilla. Så jag tog föriktigt ffingret och petade bort håret så att jag såg ögonen, då upptäckte jag att hon faktiskt satt och sov i mitt knä! c: Sen slutade jag massera och då tog det bara en sekund före hon vaknade höjde huvudet och tittade på mig, ungefär som "fortsätt", så jag gjorde det och efter fem sekunder somnade hon om. Hon sov totalt 1,5 timmar i mitt knä och det är den mysigaste stund jag haft me min lilla gulleplutt!:D

Denna kommentar har tagits bort.
Zakarias
0

#26 Bettan somnar också när jag masserar hennes öron, inte för att det behövs men hon tycker det är jätteskönt.

Benne
0

#28 Jag tycker det är jättemysigt! Och så behöver man ju inte vara orolig för att de ska kissa på än heller, haha! ;)

Zakarias
0

Ska ev. fara till Sofiia på Dalbackens och kolla på hennes kaniner imorgon :)

Ungefär 3 veckor kvar tills jag far ner till Wera ;D

[Wera]
0

#30 åh du anar inte vad surt det är att jag inte kan ha kvar chippe :( vill SÅ gärna ta en kull med han men jag kan inte ha fler ungar i år :/ skulle så gärna få blåa ungar med han och rania som båda är blåa varianter. Men om du någonting far neråt i landet igen får jag väl kanske låna han ;)

Zakarias
0

#31 Hehe du kan fortfarande ångra dig ;) Såklart att du får låna han! Jag borde nog komma ner nästa år. :)

[Wera]
0

#32 jag vet men mina föräldrar vill inte behöva ta hand om fler än 3-4 kaniner och jag kommer ha kvar mina kelisar som jag har haft allt för länge för att kunna sälja sen ska jag behålla en hona ur min kull och kanske hennes mamma rania då hon är så underbar i personlighet. Så Detr max :) men nästa år blir väl bra med en parning med chippe ;) Känns onödigt att ha kvar han också då jag bara behöver han 1-2 gånger om året för parning och han kräver lite mer pälsvård än mina andra och jag kommer ju inte vara hemma lika ofta till hösten :)

Zakarias
0

#33 Sålänge det känns bra för dig så! :) Kommer nog att åka ner under något lov :)

Zakarias
1

Hos Pysselgården igår :D Två små pysseltussar hos mig nudå!

En bild på fina Joker!<3

Tabettan
0

#35 kanske kommer och tittar på dom idag dååå :P Skrattande

[Wera]
0

#34 Är det ur havannakullen? :)

Zakarias
0

#37 Jepp :) Dem är såå fina :)

Storkebodas
0

Kom för bara någon dag sedan hem från USA. Det var otroligt varmt när jag var där (ni har kanske hört om torkan). Temperaturen har flera gången stigit över 40 grader och om man sedan plussar på luftfuktigheten och solen så blir det riktigt varmt… Känns hur som helst jätteskönt att vara hemma i kalla Sverige! ;)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Zakarias
0

Så nu har båda hanarna kommit hem till sina nya hem. #39 Bara semester eller importresa????? ;)

[Wera]
0

Nu har både wim (svarta) och lykta (som stannar) lagt ena örat :) det är tidigare än den förra kullen där båda föräldrarna har lagda öron och den ena t.o.m är rasren dvv med bra utställningspoäng. :P och då har deras pappa ändå stående korta öron :) så jag hade inga stora förhoppningar.

Zakarias
4

Detta är ett döende forum. Facebook är en av mördarna….

Minisen
1

Skulle gärna vilja bli medlem på forumet på facebook, ansökte för flera dagar sedan men inte fått gå med?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

[Sara-]1
0

Whie nu ligger jag och sara på vandrarhemmet i brålanda och väntar p

[Sara-]1
0

å att utställningen imorgon ska börja! Skulle det stå råka skicka iväg för tidigt haha x)

impo123
0

Hej en liten fråga. Är detta en teddy? Han är av rasen löwen.

// jennifer

Zakarias
0

#46 Han kan inte vara en teddy om han är en lejonhuvad.

Löwen=lejonhuvad. Dock så kan en lejonhuvad ha teddypäls. Dem kallas då teddylejon.

Han ser ut som en vanlig lejonhuvad :)

impo123
0

Okej, det är ju det hans bror som är ifrån samma kul har inte alls lika mycket päls så jag började undra..:)

// jennifer

Violens
0

Ja, Teddy i Fokus har då verkligen dött ut. Totalt. Men får väl erkänna att man är mer inne på FB:s Teddy sida.. Den är kanon..

Men där är en person tillagd som har fördärvat de sidorna inom andra raser innan, så tycker det själv är pest att hon ska ge sig på Teddysar med. Men Tack o lov så sköter hon inte sidan.. På Teddyn. För delade man inte hennes åsikt så åkte man ur, och bara en massa skitsnack..

Men vad gör vi åt Teddy här då? Rullar tummarna.. Och hoppas folk hittar hit igen.

Annika

Zakarias
0

#49 Tycker samma sak. Vem menar du Annika? PMa gärna mig och berätta. Är ju Medarbetare, så om det blir tjaffs kan jag ju fixa det.

Detta forum har gjort så att många (inklusive mig) har kommit in i teddyhobbyn. Därför tycker jag att detta forumet är väldigt viktigt och borde finnas kvar.

Många slutar ju med teddysar, därför behövs nya och fler teddyuppfödare/teddyägare.

Benne
0

#49 Nu glider väl min kommentar in lite på det du pratar om… Jag och Tabita har varit inaktiva ett tag p.g.a många olika orsaker bland annat så har pappa gått in i väggen samt fått en stroke så resten av familjen har fått jobba på kraftigt hemma och därav inte kunnat/ orkat vara aktiva riktigt aktiva på någon sajt.

Men intresset för teddysar har såklart aldrig sinat utan har bara väntat på att kunna tas upp och nu hoppas vi kunna komma tillbaka och kicka igång våran uppfödning, fler och fler uppfödningar läggs ner så nu känns det extra viktigt att vara stark och kunna stötta teddyvädurarna till dess att fler uppfödningar kommer igång igen.

//Benne

Zakarias
0

#51 Bara PMa mig om du behöver hjälp/råd ang. val av en ny teddyflicka :D

[Sara-]1
0

Även jag är ny uppfödare som kommer små börja föda upp och inom en snar framtid kicka igång ordentligt ;)

Benne
0

#53 Kul med fler! :)

Inlägget är låst för nya kommentarer