Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2489 ggr
Tuvullenskaniner
1

Kul i buren...

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av idéer för hur kaninen kan få ha det litet roligt i sin bur. Är ni med på det?

Jag läste någonstans att någon brukar stoppa in godsaker i en toalettrulle och täppa igen, antingen med hö eller genom att vika ihop kanterna. Det borde väl uppmuntra till aktivitet. Jag ska i vart fall testa det på mina. Har också sett att man kan ha tunnlar i buren, men vet inte hur skoj kaninen tycker att det är.

lillaisa
0

Bra idé! :) jag har idétorka när det gäller att ha roliga saker i buren. Provade stoppa in en boll men han bara nosade på den och struntade sedan i den ;)

/Isa

Ljusta
0

Min Leandro har väldigt kul med en lite tunnel från Ikea ;) Han verkar tro att det är en snygg tjej om man säger så ;) Alla mina har tunnlar i buren, vissa har till och med två, en hård och en mjuk. Ibland tar jag in toarullar som de kan få slänga som de vill :) Vissa har större vedträn som de kan hoppa upp på, förutom sitthyllor.

Annars har jag mest in massor av grenar, det verkar de tycka är kul :)

Ljustadalens kaningård

Tuvullenskaniner
0

#1 Jasså (ha, ha) det var inget roligt med en boll.

Ja, då får vi väl fundera ut något annat som skulle kunna vara skoj.

[Nallegardenskaniner]
0

Jag har bollar till mina :) vilket uppskattas väldigt mycket från puzzels sida :) förmodligen gillar kaninungarna den också när dom blir större..

sen får dom massa grenar, toarullar, sen hänger jag ibland upp morot högt så dom får sträcka på sig för att äta på den osv.. :)

Hermelina
0

Min mormor berättade en intressant grej för mig. Hon ahde läst i tidningen att en liten tjej (runt 10 år) hade en dvv som hon brukade ge olika gossedjur till! Kaninen brukade sitta med den och gosa in sig i den och sånt..

[Nalle-]
0

Bra idé med toarullar! :) Yukis bur rymms det tyvärr inte så mycket i, den är bara någon cm över minsta måtten. Men jag hoppas på att ha råd att bygga en ny till nästa sommar, så jag rymmer en tunnel åt honom! Har en ute i hagen och det är bland det roligaste han vet. :)

Tuvullenskaniner
0

Vilka bra idéer: bollar, tunnlar, toarullar, upphängda morrötter och gosedjur!

Jag ska absolut testa allt :)

Mvh, Michaela

Thowas
0

http://kaninmagazinet.se/2012/january/godisrulle.html

här finns massa bra tips på pyssel till era kaniner!

Violens
0

Jag köpte morotsbräda.. Platta och så satte man dit morätter där. De är helt tokiga i de. Gav 109 kr x-pris på de i djuraffären.

Sen var dottern på Ullared och där fanns de (exakt samma, märke och allt..) för 19.95. Och extra morätter för ännu lägre pris. De bara älskar den plattan och plockar motötter. Allt där är gnagarvänligt.

Jag köper stå pallar på ÖB, och de älskar de och hoppa upp på och krypa under den. Lätt rengöring.

Jag köper skramlor på Teddy Tassen och de leker verkligen.

Har köpt större slott mer eller mindre från Trixie. Ger mycket akktivitet.

Min man sågar stubbar, och sågar de platta på ena sidan och sen tunnel där i. De älskar den.

Lägger i en låda mossa. De älskar att sprätta och vända på det. Äta och leka. Mycket rogivande aktivitet.

Sen så köper jag även då tunnlar och dyl som är helt ofarliga för de. Men tänker väldigt mycket på att det ska vara lite lätt tvättat och så deras miljö, skogen. Så de jobbar mycket..

Annika på Violens Teddysar

http://violensteddys.weebly.com/

Misuki
0

Har haft halm i buren nu och det har mina tyckt vart kul i stället för matta som underlag då de kunnat boa och böka runt massa.