Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: allmänt
Läst 2306 ggr
LisaKanin
0

Välkommen Violens Ellaw (Nusse)!

Nu har vår lilla Violens Ellaw (döpt till Nusse av dottern) kommit! Hon är sockersöt, inte alls rädd eller blyg utan väldigt cool. Åt hö redan i transportburen i godan ro, kollade in buren snabbt och var inne en sväng i kojan men ville inte alls vara där utan sitter hellre på hyllan och spanar. Så fort man kommer fram till buren kommer hon och tittar ut och har i övrigt fullt upp med att äta! Glad

På väg till nya hemmet.

Här kan man spana!

Persilja? Ja tack!

Alfalfahö med torkade äppelblad och maskrosblad? Ja tack!

Pellets? Ja tack!

Inte världens bästa bilder men lillan sitter inte still Glad. Nu ska jag låta henne vara ifred för ikväll så kommer mer bilder så småningom.

Violens
0

Nog för hon var glad i allt, men här är hon ju inte ett dugg tagen av den lååånga resan. Du har nog vunnit hennes hjärta. Jag har försökt mycket och väl. Men här verkar hon vara så nöjd. Och vet du hur det känns för mig? Otrolig glädje. Varje bild och så gav mig med ett leende som jag ska somna med. Men åh, vad jag saknar henne.. Men så är livet. Har de bara fått bra hem, så är jag nöjd. Och tja, ganska matglad här med. Hö är toppen!!!

Kramar på Er.. Glad

[Sara-]1
1

Så fin Hon är! Liknar min lilla hihi!

Zakarias
1

Vilken sötis! Det är roligt att så många på detta forumet har skaffat teddysar! :) Särskilt av en så bra uppfödare som Annika :D

[Sara-]1
0

Ja tycker jag med teddykaniner.ifokus börjar bli lite mer aktivt nu! :) annika är super!

LisaKanin
1

#2 Hon hälsar till brorsan/syrran i götet! Tungan ute Idag blir det lådträning, utsläpp på golvet och en massa gos!

LisaKanin
3

Enda "felet" med Annika är att hon lägger upp alldeles för många bilder på SÖTINGAR som man bara vill HA ALLIHOP!! SkrattandeFlört

Zakarias
0

#6 Haha så sant! :P

LisaKanin
0

Här kommer lite mera bilder. Lilla tjejen är hur modig som helst och känner sig redan som hemma verkar det som Skrattande.

Sitta i buren? Äh, trist när man kan ge sig ut på upptäcktsfärd!

Kolla vad jag hittade, persilja! Nomnomnom.

Sitta i buren? Äh, trist när man kan gå ut på upptäcktsfärd, och hitta persilja!

Vad är det här för plejs? Bor det nån där? (hannen hon förhoppningsvis ska trivas och bo med, inte hemma idag)

Tunnel, yeeeea…! (rejsar hej vilt fram och tillbaka)

Vaddå får inte vara här? Får jag väl? (sticker ut utanför kompostgalleravspärrningen, vilket min hanne som bott här 1,5 år fortfarande inte vågar)

Vad gör du med de där plastbitarna knasiga matte? (kissäkrar golvet)

Nu går jag hem igen och äter lite. Hejdå!

[Nalle-]
0

Åhhh så söt!! :D Håller med om att det är roligt att flera skaffat mer teddys nu. Du får fortsätta uppdatera med bilder på sötnosan! Men att man blir bebissugen…

Violens
0

Så gott hon har det hos dig.. Jag är glad och det värmer mig att Ni visar och är så engagerade i de här Teddysarna. De är helt underbara:) Jätte enkelt att bara älska de..Flört

Annika

Violens Teddysar.

LisaKanin
2

Ja, kommer säkert inte kunna hålla mig från att lägga in MASSA bilder, haha… tyvärr blir de inte superbra eftersom jag bara har mobilen att fota med just nu.

Något som är jättekul att lilltjejen älskar Meister Lampe Bioflakes, det är supernyttigt och bra men de flesta kaniner är inte överförtjusta i det eftersom det inte innehåller nåt "godis" utan i stort sett bara nyttigheter. Min hane rör det inte. Men hon knaprar så det bara knastrar om det och väljer dem både framför pellets och färsk gurka tex. Superbra för både tänderna och maggen. Det här är det, innehåller bla 33% fibrer: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/gnaver_smaadyr_foder/dvaergkanin_foder/andre_maerker/231812

LisaKanin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gos i soffan Kyss

Violens
1

Titt-ut, min lilla goding.. Så gott du har det i ditt Nya hem. Jag är glad att Du sitter i det underbara hem som Du gör, för du var då värd så mycket gott. Puss mitt lilla hjärta. Du gör mig glad, Lisa över så fina bilder. Och Du har fått en stor dröm uppfylld lilla Gumman där i soffmysetGlad

Kram Annika, Violens..

LisaKanin
1

#13 tack Annika! Hon har varit ute och utforskat hela lägenheten, enormt nyfiken och äter verkligen kopiösa mängder, dubbelt så mycket som min vuxna hane, jag lovar! Haha! Kanske vanligt när dom växer iofs? Så har hon börjat kissa på lådan lilla duktiga tjejen!

Kollar in köket

Violens
0

Idag kommer väl din övriga familj hem, och jag längtar och väntar med spänning på Hur de kommer att gilla det lilla Nya livet som har kommit in i Ert hemSkrattande

Annika Karlsson

LisaKanin
2

Nu är dom hemma och Albin är alldeles till sig, gnager på hennes bur och försöker få ut henne, haha Skrattande. Vore det för att han "bara ville leka" så, men dessvärre kommer han säkert genast försöka para sig med henne, känner igen den stirrande blicken Oskyldig. Alltså vad gör man med det? Känns lite som våldtäkt av minderårig ju, hon är ju inte ens könsmogen.

Dottern och mannen är helkära Kyss. Här är mina två sötis tjejer

Violens
0

Vilken gudomlig bild. Vilket charmtroll till Dotter Ni har. Åh, hon ser dock lika kär ut som den lilla Tussen bredvid henne. Albin kan gott känna doft av att där är en till i hemmet och sen så ska du se att det där kommer att gå alla tiders att släppa ihop de. men låt han få vänja sig vid att HON har anlänt till Er.

Men skönt att höra att alla är kära i familjen!!! Då är det som det ska ju..

Hälsa alla, och Må gott i Kaninmyset..

Kram Annika på Violens teddysar..

LisaKanin
1

Nu har jag släppt ihop henne med Albin, det blev givetvis ridning direkt och lite jagande men vi satt med och nu har han lugnat ner sig. Han var inne och kissade en skvätt i hennes bur och käkade lite på hennes mat också så nu känner han sig väl som herre på täppan igen, haha Flört. Nu verkar det arta sig riktigt bra:

Violens
0

Det kommer att lugna sig ska du se. Tror de kommer få glädje av varandra..

LisaKanin
1

Ja, nu verkar de ha funnit varann totalt. Så söta att man bara dör Kyss. Äter ur samma skål, ligger och gosar brevid varann och putsar varann. För en stund sen skrämde lilltjejen Albin från vettet när hon fick hopp och skutt-ryck och tog glädjehopp så hon flög över halva rummet. Han trodde att hon jagade honom, blev livrädd och sprang och gömde sig bakom buren. Så nu har han respekt för henne också! Skrattande

Violens
0

En vass Smålänning du har fått uppSkrattande

Vi visar glädje då vi är Nöjda. Och det är det jag VET att hon är. Jag trodde de skulle finna sig snabbt, faktiskt. Och jag tror Han vågar komma fram..igen.

De är så söta ihop.. Jätte roligt att följa de här..

Kram Annika på Violens Teddysar..

LisaKanin
0

Nu är dom helt invanda med varandra, har gått hur snabbt och smidigt som helst. Inte minsta bråk eller jagande, äter ur samma matskål utan problem, gosar ihop, följer efter varandra när de ska ut på äventyr… båda bor nu i alla burar, hoppar in och ut efter behag, så nu tar vi snart bort övergångsburen så får de bo i tvåvåningsburen.

Lilltjejen är SUPER duktig på att gå på låda, någon pöl kommer såklart utanför men bara när hon äter så mycket och länge att hon inte ger sig tid att gå på lådan utan kissar där hon sitter, hehe Glad.

Namnamnam…

Violens
0

Gäller att sitta och äta samtidigt. Men så skönt att övergången där emellan gick så fort. Tjoho. Då är det bara för Albin och lära sig Småländska Hopp, som innebär att man trivs Underbart bra. Men tror att Albin tycker det känns skönt med sällskap. Fast han kanske hade önskat sig en liten lugnare typFörvånad

Kram Annika

Violens Teddys

[Nalle-]
0

Haha, så sött hon sitter där i skålen! Kyss

LisaKanin
1

Ja dom småländska hoppen är inte att leka med, haha, en halv meter rakt upp i luften, typ! Kyss. Dom är sååååå söta ihop och jättekompisar nu. Albin behöver nån som sätter lite fart på honom, han är en latmask.

Lillan är ju helt underbar på alla sätt, kommer man fram och sätter sig utanför buren så hoppar hon ut och lägger sig brevid och gosar. Jättesocial. Hoppar upp i knät. Modig och pigg och äter superbra.

Violens
0

Känns fantastiskt Lisa, för du verkar så himla nöjd med henne. Och ja våra hopp i Småland kan vara lite skrämmande och ruskigt farliga..Skrattande Så nu får Albin allt fart på sig. Smile!!!

Men skönt de trivs ihop och att det har gått alla tiders. Lika nöjd är jag som sitter här nere.. Och faktiskt njuter med. Tjoho!!

Joie
0

ÅÅH VAD GOA! Skrattande

Joie
0

Vilken teddyras och färg är den lilla godingen? :-)

Zakarias
0

#28 Teddyvädur eftersom öronen är nedåt. Som en dvärgvädur :)

Joie
0

#29 Jaha :)

LisaKanin
0

Teddy dvärgvädur, ja precis. Glad

LisaKanin
1

Albin är Teddy Propellervädur, en egen "ras" jag kommit på haha Skrattande. Öronen står åt alla håll som propellrar. Sjukt söt tycker jag men inte "som det ska vara" enligt dvv ras.

LisaKanin
1

Lite uppdatering - Ellaw/Nusse växer så det knakar, har blivit märkbart större sen hon kom. Äter fortfarande hur mycket som helst Glad. Vi har tagit bort övergångsburen nu och hon och Albin bor ihop i tvåvåningsburen som alltid är öppen ut mot halva vardagsrummet, två hallar och ett kök, så de har mycket plats att dra sig tillbaka på om de vill vara ifred och också att härja på! De brukar ge sig ut på bus tillsammans, man ser när den ena hoppar iväg ut i hallen så hoppar den andra efter haha Skrattande. Det är inget som helst bråk utan de trivs jättebra ihop. Myser, äter och rejsar tillsammans. Vi bytte plats på buren och möblerade om lite med flera toalådor och fler matskålar så det blev lite nytt för båda. Lilltjejen är jätteduktig på att gå på låda och det kommer nästan ingenting utanför.

Min kamera har varit ute på vift, ska få tillbaka den imorgon och uppdaterar med lite mer bilder då.

Violens
0

HÄÄÄÄÄRLIGT… GISSA OM JAG NJUTER…Skrattande

Annika, http://violensteddys.weebly.com/

[Nalle-]
1

Låter så mysigt med att ha två stycken busar ihop! När det går så bra som i det här fallet i alla fall :)

LisaKanin
1

Ja det är verkligen härligt. Känns mycket bättre att de är två när de gillar varann och har det bra ihop. Dom tar efter varann också tycker jag på ett bra sätt, Albin äter mer (väldigt bra eftersom vi haft problem med det), blir modigare och ger sig ut på mer äventyr, och Nusse tar efter honom när han slickar på mig och hoppar upp i knät och visar att jag är snäll Tungan ute.

Violens
0

Du är snäll.. Jag behöver inte ens hoppa upp i ditt knäTungan ute

Och så himla härligt de där två har det. Jag blir sååå glad så du skulle bara veta..

Alla kramar till ER…

LisaKanin
0

#37 haha Skrattande

[Sara-]1
0

Åh dem är så söta tillsammans! :D 2 riktigt fina kaniner har du :)

LisaKanin
2

Här kommer lite nya bilder.

Gos.

Putsar varann.

MAT är det bästa jag veeeet! Tungan ute

Vila på maten.

Violens
0

Hur go är Hon på en skala ett till tio.. väldigt högt. Har saknat uppdatering här.. Men nu fick jag äntligen se livs tecken i henne här.. Och vad fluffig hon blivit och så vacker:) Sen lite vitt mitt uppe på pannan.. Min Godisbit:)

Men det ser ju ut som de trivs ihop, Ellaw o Albert.

Ja, och givetvis så hoppas jag Ni med Trivs med HenneSkrattande

Men det verkar som allt bara flyter på Bra där. Kära ihop. Och visst njuter man då man får ha de tillsammans.. MYYYS…..

LisaKanin
0

Annika, ja det går hur jättebra Glad. Hon växer så det knakar eftersom hon äter som en häst, de är jättebra kompisar och trivs super.

Violens
0

Det värmer mig så att detta blev så bra. Behöver du bidrag till hennes hästätande, så får du gå runt med en sparbössaSkrattande Hon ser ut och ha växt mycket. Men hon ser ut och trivas så himla gott hos Er, och med Albert. Det värmer hela mig. Jag ser ju hur avslappnad hon är:) Då trivs en kanin. Det kan jag lova. Och jag är då så glad att min goa Tös hamnade där hos dig. Och att Ni får mycket kärlek tillbaka av henne.

LisaKanin
0

"Hur jättebra" skrev jag, menade hur jättebra som helst Glad. Nu har vi precis hittat mjällkvalster på Albin, suck. Han hade det för ett halvår sen och fick behandling så det försvann,men nu är det tillbaka så får behandla båda…

Ja, hon inte bara äter som en häst hon sk*ter verkligen som en häst också haha Skrattande. Men det är väldigt skönt eftersom Albin har varit otroligt kinkig med maten och hon äter precis allt verkar det som, medan han ratar nästan allt. Och hon är jätteduktig på att gå på låda nu, hamnar nästan aldrig utanför.

Violens
0

NEJ, Mjällkvalster………… Himmel o pannkaka. Jag vet inte om jag brutit ihop om jag hade upptäckt det här. Men de säger att det ska vara vanligt i år för det är så mild höst, och fuktigheten är hög.

Men en annan uppfödare har fått gå igenom tre behandlingar och sju kaniner. Pust. Då har Ni fått ta till storstädning.. Syns det mest på Albert då eller ? Eller det har gått över på henne med?

Lider med Er. Kram Obestämd

LisaKanin
0

Har inte sett eller känt något på henne, men man måste behandla alla kaniner säger dom. Albin hade det för ungefär ett halvår sen och det vi märkte det på var att han hade små skorpor längst inne vid pälsrötterna. Han verkade inte lida av det på nåt sätt och de var små, men vi behandlade såklart eftersom man inte vet om det blir värre. Det försvann rätt så direkt efter han hade fått en spruta Ivomec och sen fick vi ge det i munnen 3 ggr, men det "roliga" var att jag också fick det då! Ska ju inte smitta till människor men det stämmer inte, kan jag säga. Vaknade en morgon och hade precis likadana skorpor i hela hårbotten som han. Gick bort efter en omgång lusmedel. Som tur är förökar de sig inte på människor så de kan leva en generation typ ett dygn, sen dör dom. Obestämd.

Violens
0

Aha, Jo jag har hört att OM man får det så ska typ alla behandlas och det ska inte gå på människor. Hm.. Men där ser man.

Hoppas du får bukt med detta nu illa kvickt och kan virikona buren och dyl. Så inga ägg ska finnas kvar..

Håller alla tummarna för att det ska gå bort så smidigt som möjligt.

Kram…Annika