Vi med utekaniner...
Och så börjas det igen. Snö och minusgrader, vatten som ständigt fryser i vattenskålar som i sin tur fryser fast i burgolvet. Städning blir i princip omöjligt eftersom det fryser på en gång och det blir många kronor som går åt till halm. Nej, måste säga att under vinterhalvåret är det inte alltid trevligt med utekaniner! Men vad gör man? Hur många fler än jag är det som har kaninerna ute under vinern? Sa till min kära far att jag ville fixa mig en kaninbod, men det fick jag icket göra på vår tomt tydligen… 
Fy, gillar verkligen inte det här vädret. Tänkte ha kaninerna ute, men det är så fuktigt i luften att pälsen blir helt knasig. Men tur att det är så pass bra kvalitet så det inte tovar sig :P
Tror nog ändå att jag flyttar in dem!
Haha, skojja inte! Båda mina fäller nu dessutom så då vaddar det ännu mer, blir en hel del borstande just nu. När vinern kommer igång på riktigt brukar det bli bättre i alla fall!
Låter som ett bra val tycker jag ;) Mina skulle få vara inne om det gick!
#2 Haha okej då! Det blir lite tovbildning, men hinner borsta ut det innan det blir värre. ;)
Den ena kaniner rinner det lite ur ögat på, så när det blir minusgrader så bildar det frost vid ögat. Det är b.la anledningen varför dem flyttar in :/
Tur att vi har ett stort hus, så kaninerna får ett eget rum i källaren :) Iaf så handlar det om utekaniner nu, inte inne kaniner :P
Vi byggde ett kaninhus, med sex stora fack där i. så mina kaniner får vara i det om vintern. Jag är inte någotn vintemänniska heller Så jag fick säga till min man förra vinten att ett kaninhus och dyl.. Eller 15 kaniner inne. Då byggde han och fick fart.
Men en bur är alltid inne, det är ett måsee.. Jag bara ska ha en eller två inne. Mysigt. Men jag är jätte stolt över mitt kaninhus. så skönt och ha allt samtlat där. Och jag älskar mitt lilla kaninhus:)
Håller på och bygger ett kaninhus där ninerna ska få flytta in. Tyvärr är bygget lite försenat, isoleringen har inte kommit på plats än. Men det blir superskönt när kaninhuset är klart! Tänk att aldrig mer behöva traggla med det #0 beskriver! Fast i småland är det ändå inte särskilt kallt ännu, endast varit ett par frostnätter. ;)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Har mina ute, fixar skålarna 2 gånger per dag och alla kaniner dricker. Vi köper väl halm varje vecka, stor halmsäck för ja, hmm, 30-40 kr. Till 4 kaniner. Vill inte flytta in dem då de älskar snö och gillar att vara ute.. :P
/Christel & kaninerna! 
ja usch att ha ute kaniner kan vara en riktig pina! Jag har som tur väl mina kaniner inne och kan det då ingen är allergisk osv. :)
Jag har mina i ett kaninhus och är riktigt glad för det! I år har jag ingen i utebur vilket jag haft tidigare år så det är riktigt skönt. Är lite varmare än ute så fryser inte riktigt lika tidigt i skålarna.
Men usch så jobbigt det är.. Springa med vatten stup i kvarten för att det antingen fryser eller ninerna underhåller sig med att slänga runt plastskålarna -.-
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har dom i en bod som är lika kall inne som ute. Slipper dock snö. Men synd att man inte kan ha dom ute i hagen utan att pälsen tovar och blir blöt :/ har just flyttat så två teddys får bo här i en utebur och två hos syrran i en bod och mina korthåriga i en hundgård :) jobbigt med is i skålarna. Jag hackar pisset med en spade i järn och tar in toalådorna på upptining inne en stund :) byter vatten morgon och kväll! Det är jobbigt i kylan så jag tar in dom vid borstning snabbt en stund :)
Skönt att man inte är ensam i alla fall
Men skulle bra mycket hellre vilja ha dom i en bod eller liknande än bara ute, då slipper man iaf snön! Helst inne förstås men med så mycket allergi i familjen finns det inte en chans att det skulle funka.
Tycker också det är tråkigt som Wera säger att det är så trixigt att ta ut de i snön… Visst tycker de att det är roligt, men inte lika roligt när man måste få de torra och tovfria efteråt! Hur gör du #6?
Mina får nöja sig med att skutta på bron under vintrarna, eller så tar jag ut dem i sele på vägen (kör sällan bilar där).
Har då 2 korthåriga och dem är de ju inget problem med, har snöat här lite och då har Leslie varit ute, har då tagit en varm handduk och dragit över pälsen, då åker iaf lite snö bort, sedan borstar jag bara ut toverna, har en bra karda, tycker de iaf får komma ut, de älskar ju snön..
/Christel & kaninerna! 
Gjort samma sak med mina om de fått vara ute, först torkat av dom så gott det går och försökt karda ut den värsta snön. Men sen blev det många vändor ut för att fortsätta borsta och torka tills de var helt torra. Så ut i snön blir det tyvärr inte för mina allt för ofta!
Jag brukar skotta varje gång det snöar och då kan jag ha dom ute utan problem :) men har man många hagar blir det jobbigt! Hade 6 st ganska rymliga förra året och jag klarade av det haha.
Då borde det ju inte vara något problem med två egentligen! Men blir så mycket smidigare att bara sopa av altanen och hålla de där i stället ;)
Guud ja! Men det finns även många bra saker med att ha dem ute, det är deras natur och det är det som gör dem lyckligast, att få vara ute. :)
mina kaniner slickar på isen i vattenskålen och får i sig vstten ändå (men jag byter ju såklart så ofta jag hinner!). De ÄLSKAR även snön ;) jag brukar alltid göra "labyrinter" i snön och lägga morötter på olika ställen så att de får nosa fram maten ;) .
Men jag har dvärgvädur :)
#15, jooo nog verkar de trivas när de får busa runt ute! Så man får väl tänka på det :) Och att man slipper städa upp så mycket runt dom (om de har spån iaf). Lät jättemysigt med snölabyrinter osv! Kanske inte så ofta man gör det till teddysarna dock ;)
#16 Ja det är ju klart ;) mina har ju väldigt lätt päls också teddysar är nog lite svåra ute med pälsen, fassnar det mycket snö (när det är mjuksnö brukar det ju fassna i mina kaniners kragar)?
#17 är det kramsnö fastnar det jätte mkt! Och överallt, jätte jobbigt och svårt att få bort så helst får man ta in dom en snabbis så att det smälter bort och så får man torka dom. Har gjort detta en gång - aldrig mer. Hehe. Men i löst pudersnö går det ganska bra, fastnar lite men inte mkt. Jag skottar dock i hagarna så det är aldrig mkt hos dom, ett tunt lager.