Nu är buren köpt!
Perfekt för dina avelspar att bo så.. trodde det var en plastbur.. Vi kör via mailen.. Jag blandar mig inte in här och detta.. Lycka Till… 
Fin bur:) Dock så är dom inte alls bra,virket suger och dom kostar mer en vad dom är värda. Annars var den fin.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
man kan väl lacka och måla? Skulle vilja ha sånna sen ute och måla vita!
#3 gjorde vi någongång, Funkade ett tag,Sedan var dom jätteäkliga trots nogran städning varge vecka.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Trist :( Hade jag ingen aning om. Vi får väl hoppas den håller till sommaren då så får man väl bygga en egen bur…
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Man kan väl annars ha nån form av vaxduk i botten limmat på en skiva eller nått?
Hade för länge sedan en liknande bur och kan tyvärr instämma med #2. Men den håller ju ett litet tag iaf. Dock så är det en bra ide att kontrollmäta den så att måtten är lagliga. Flera sådana här burar har nämligen haft olagliga mått. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Den är fin! Och säkert lämplig i storlek och den är ju inte tung att flytta på tror jag.
Men kvalitén är skit p.g.a. materialet. Hade en kompis med liknande bur och kaninerna tuggade hål i väggen hur lätt som helst på den. Den verkar vara känslig mot fukt och blir snabbt dålig. Men om man har den under tak/inomhus bör den hålla längre och vara fräschare!
Jag har den på balkongen så den är under tak, men det kan ju ändå komma regn på den. Ska kontrollmäta den imorgon!
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Gör det, mät den. Vet inte vart du har köpt den. Men jag har två Trixieburar den stora modellen. De har varit bra. Men en kompis hade köpt typ "kopia" från Teddy Tassen och den sa hon med var skit. Den höll inte måttet. Möglade. Och även det att kaninen hade gnagat igenom på nolltid. Så min fråga är bara att Varför klagar ingen på de? och Hur kan de sälja då de inte skulle hålla måtten? Det är ju för mig ganska dåligt att göra. Min vän köpte från Teddy Tassens websida och det var för minst ett eller två år sen. Och jag kände inte henne då. Men har dock fått se de live nu, och det var dock inte någon vacker syn. Men klaga om Teddy Tassen som JAG tycker är bra i övrigt. Men de bör ju själva veta om mått och dyl, och inte ta hem sådant som inte är lagligt i Sverige. EU..
Min åsikt!!
Lycka till, jag tror på dig <3
Hör av dig om jag kan hjälpa dig med något, på något vis. Du vet vart jag finns.
Kram Annika på Violens Teddys.
http://violensteddys.weebly.com/
Mina goda, små Nya från Majas kull… Love..
Tryckte in fel bild där på din sida..
Ville visa fina Nya från Majas kull.. Mitt i din tråd här.. Men jag la ju för sjutton in fel bild här upptill. Kort för dagen..30/10
Hej!
Nu har jag mätt sidorna på "utsidan", måtten är 108, 55,5 och 111. Det enda som stämde är ju faktiskt 111. Den är väl fortfarande laglig då kortaste sidan ska vara 50 cm? Dock funderar jag på om den blir laglig om man mäter insidan och de centimetrarna som försvinner för den "går in" liksom innan botten visas. Kan ta bild om ni vill se. Ska klaga i vilket fall som helst.
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Såhär skrev jag nu i mailet: Hej Sofie!
Igår fick jag hem en jättefin utebur i från er, dock blev jag väldigt ledsen när jag mätte den och den mäter andra siffror än vad ni har på er hemsida.
Utsidemåtten är: Längd 108 cm, Bredd 55,5 cm och Höjd 111 cm. Hur är detta möjligt? Är det ingen annan som har reagerat på detta? Dessutom när jag mäter kortaste sidan som kaninen kan nyttja på insidan är den endast 46 cm.
Hur löser vi det här? Jag som kund är varken nöjd och känner mig väldigt lurad.
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
"Hej, måtten som står är alltid yttermått, ofta takmått eftersom att dessa mått är de som står på kartongen och marknadsförs av andra zoobutiker. Det skulle tyvärr inte framgå att det är samma modell vi säljer om vi ändrar måtten.
Det är faktiskt ingen som har reagerat på detta tidigare och jag trodde inte att det var så mycket som skiljde eftersom det inte är någon som sagt något! Det är den enda med separata våningar som finns för tillfället så frågan är hur vi gör nu? Förstår att du är besviken!"
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
"Ja, är det takmåtten som räknas så förstår jag verkligen, men då tycker jag att det borde stå. Dessutom bryr sig inte lagen om takmåtten direkt.
Jag antar att han kan vara i buren till i början på våren, han är ju bara en kaninunge. Jag vet faktiskt inte hur man kan lösa det, han har ju redan bott i buren i en dag så skicka tillbaka den funkar väl inte?
Jag fick tipset från ett kaninforum att jag borde mäta buren eftersom de sa att det var ett flertal som hade klagat på den på forumet, kanske är det ingen som har köpt den hos dig…"
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
"Hej igen, det finns en annan bur med separata våningar som bara är 45 cm utvändigt som säljs som kaninbur! Vi hade den i början för massor med år sedan (felköp) men efter klagomål (självklart!) så åkte vi tom ut till kunderna och hämtade de använda burarna och bytte mot nya till de som önskade. Jag säljer tex inga 80 cm burar till marsvin eller 100 cm burar till dvärgvädur även om lagen godkänner detta. Det finns idag endast en laglig tvåvåningsbur till det priset och det är den här www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/tvavaningsbur-disney-116cm-58.html Följ länken genom att trycka på CTRL och klicka" rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/tvavaningsbur-disney-116cm-58.html men då har de istället snålat in på mellanväggen.
Ska du ha en som är 50 cm invändigt höjdmässigt så är det än så länge de större dyrare burarna som kan erbjuda detta tyvärr. Vi har satt stenhård press på leverantörerna att till nästa år göra om måtten på samtliga burar så att de passar svenska regler. Rackarns att du har använt buren, annars kunde jag köpt tillbaka den. Kan jag hjälpa dig på något annat sätt?"
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Känns sådär just nu kan jag säga… Typiskt min vanliga otur…
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Nä, du ska inte se det som Otur, du ska helt enkelt be de lösa det hela. så är det. Det att du har använt den, det är ju för sjutton inte ditt problem, utan du var ju tvungen att andvända den ju. De får ta den i retur, och de får hämta den. Eller ett j-t bra reducerat pris så de klarar sig till våren. Men då ska det vara REDUCERAT ordentligt. Eller ska de få igen den till våren. Takmått, är de knasiga.. Vem mäter där?
Du skulle det ha varit otur så skulle det varit hos mig. Men stå på dig. Buren är ju inte godkänd.
Sofie har varit jättetrevlig och tagit på sig att ta tillbaka buren, dock har jag inte hittat någon annan bur som håller måtten heller och har i dagsläget inte möjlighet att bygga en bur "bara sådär". Jag har istället tänkt ut en smart "tillbyggnad" som kommer att göra att de får en mycket större bur. Det måste ju räknas, eller hur?
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Jadå, självklart. Det är ju mer att om man köper och lägger pengar på det, så räknar man med att det håller måtten. Jag har aldrig heller haft problem med Teddy Tassen och upplever de som väldigt seriösa och bra. Nu har jag inte handlat värdsmycket. Men det var en leksak som jag bara tvunget skulle ha, och de mailade mig så snällt då och att de lyckats få tag på den till mig. Så jag ser att de lever med service i fingerspetsarna. Men bra du har en annan plan..
Klart det kommer att räknas.. Men du.. Glöm inte bildbevis sen
Annika på Violens Teddysar
http://violensteddys.weebly.com/
Vill du se en bild på fler snyggingar från min andra kull? Ja, jag tänke väl det.
Jag tycker bredd och längd är viktigare än höjd så länge kaninen kan sitta rakt upp plus sträcka sig lite!
Jag har också en sån bur! Dem är bra enligt mig, en teddykanin nere och en dvv uppe :) ska du dra ut botten när du städar? :)
Min står under balkong och har hållt i 2 år nu, funkar bra för mig :)
/Christel & kaninerna! 
Men vad jag har föstått så finns det väl lite olika märken ute på marknade av de här burarna. Jag har bara haft Trixies och de är ju ute i regn och rusk på sommaren. Men de har ju hållt i flera, flera år nu. Och de fungerar även en sommar till. Jag har hage till de med. Men de står inte så skyddat så. Men vintertid är de under förvaring, då mina kaniner flyttar in i kaninhuset i stora, stora "fack" där.
Men sen vet jag en kompis som köpte två sådandär två vånings, en var nog två delad och en var att springa upp o ner i.. Men de möglade och var skit efter en sommar. Och de hade icke godkända mått. Men jag vet inte hur många olika märken och fabrikanter det finns. För vad jag har stött på så är det ena kopian efter den andra. Så frågan är om alla verkligen har samma kvalitet på sina burar.
Annika,
Violens Teddysar
min sådan bur, inte just den men samma märke har hållit 3-4 år, den kommer nog inte klara så mycket mer då den sakta men säkert bara blir sämre o sämre.
(den har ståt tom ca 1år, har blivit omlackad efter det och fått en uppgradering)
HAHAHAHAHAHA…..
Jag hoppas att den överlever åtminstonde 2 år!
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se