Wienerfri Hona
Jag har/äger ju min allra bästa vän, Wilmer X, som är wienerfri. Och jag är så stolt över denna vackra kille. Han har tagit sig in i mitt hjärta med stormsteg. Har givetvis fler Teddysar som har tagit mitt hjärta. Men Wilmer X min wienerfria kanin från Jossan. Jag skulle vilja ha en wienerfri Hona för henne, och vad skulle Ni rekommendera för mig?
Jag har parat Wilmer X med Teddy wiener Hona och de har gett så fina bebbar. Men Hur gör jag egentligen? Jag kommer att andvända honom oavsätt. Men hur ska man göra? En hona som är helt siames.. det där blir ju inte wienerfritt?
Men VEM satsar mer på wienerfritt då jag skulle så gärna vilja ha ett sådant perfekt par för detta.
Har ni några goda bra tips så är jag jätte tacksam OM ni kan hjälpa mig. Ja, se man är aldrig full lärd och behöver Er alltid.
Annika på Violens Teddysar
Tyvärr så är det ju svårt att få tag på teddyvädurar utan wiener! Även de "wienerfria" har ju oftast wiener bakom sig så det finns ju en risk att det kommer fram. Josefin avlar ju wienerfritt men så vitt jag vet är det bara hon som gör det i nuläget. Sedan kanske du kan få tag på en hona utan wienertecken från andra linjer med wiener bakom, men som sagt kan det ju ändå komma fram wienertecken.
Ska du skaffa en wienerfri hona? :DDD
Dem flesta wienerfria (fenotypiskt) är oftast besläktade med O'Boy, Joanne, Brunnike, Sassa eller Xtra. Så det mesta "wienerfria" materialet är besläktad med Wilmer X, förutom Sassa och Xtra. Så det kan nog bli lite svårt…
Men ibland kan det nu komma fenotypiskt wienerfria i kullar med wienertecknade föräldrar, då är det 25% chans att dem är helt wienerfria (eller är jag helt ute och cycklar?)
Jag bryr mig egentligen inte om att det kommer fram Wienertecknade bebisar. Men läste innan här att det är trist då de andvänds med de som har wiener i sig. och det är precis det jag gör. Han ger så fina ungar. Och jag är suepr Nöjd med honom och vad han har åstadkommit i dessa två kullar han varit pappa i.
Men då kan jag lägga ner detta med att skaffa En wienerfri Hona. Jag älskar min Wilmer X, och han ska jag med glädje stolt visa upp och var så himla stolt över. Så fler kullar där han kommer att vara inblandad i kommer att komma härifrån
Violens Teddysar.
#3 Ta inte illa upp av det jag skrev, du förstör ju inte linjerna. Menar mer när man avlar på dem wienerfria honorna med vit blåögda hanar, när dem istället kunde få fina ungar med en wienerfri hane.
Men sålänge kaninen mår bra så spelar det u ingen roll vilken avel det är till för. :D Och han har det ju super hos dig!
#4 Nädå, jag tar inte illa upp. Visste inte om och hur enkelt det skulle vara att få fatt i en wienerfri hona. Har lääänge funderat på det att jag behöver hjälpa att finna det. Men kände att det blev konstigt då man inte skulle andvända en wienerfri hane med de som har wienerteckning. Men här kommer han att andvändas i af. Älsklings grabben min..
Ingen fara, har inte tagit ill upp.
Annika
#5 Jadu, vill du ha en obesläktad hona får du ta fram trollspöet :) Han får ju fina ungar så dem kan ju gå till wieneravel :)
#6 Han, Wilmer X är bra på allt utom att ge enklal kön
Där är han en mysko hane. Men han säljs inte för det. Men könen från hans sida är helt tossiga alltså. Har väl för sjutton kunnat se det klockrent. Men han har gjort djupa veck i pannan för och på många av oss här.
Trollspö????? Vem tror du jag är=) Nä, då får han Leka lite med Tjejerna här. Fast han är mest Nöjd Om han fåt gå fritt och vara med oss. Han skite i de där kaninfrutntimmmerna