Köpa teddy-hjälp
Tänker kanske köpa en sådan, men då till frågan: hur är dom i temperamentet, några tips på fin färg osv. Behöver Lite tips 👍
Temperamentet är som en liten hund oftast. Men det är ju individuellt. Beror ju på hur föräldrarnas temperament är.
Fin färg…hmmm…Beror ju på om du vill ha wienertecknat eller wienerfritt.
Dem wienertecknade kommer oftast i japantecknade eller enfärgade, men det finns ju andra färger, men lite mer ovanligt med typ en viltgrå wienertecknad.
Medans wienerfria kan komma i dem flesta färgerna, oftast dem mer ovanliga. Typ Vit rödögd, viltbrun, zobel (brun och blå) :D
Håller helt med Zakarias. Det beror på vad man söker efter. Det finns massor. Men jag har två Teddysar som är helt gudomliga, och de har ungar..
De är leveransklara runt den 10 November och är helt fantastiskt fina..
Välkommen att kika på min hemsida:
http://violensteddys.weebly.com/
Annika
Nybörjarna som köper av mig blir glatt överraskade och förvånade hur tam lugn och snäll dom är! Man kan vrida och vända på dom hur man vill och dom är sällan rädd eller nervös.
Okej, tack för alla tips. Ska börja kika på uppfödare strax :)
Min andra kanin hona skulle behöva en kompis, såklart en kastrerad kille.
Håller med ovanstående, har träffat många kaniner och även haft dvärgvädurar men inget slår teddysarna! Blev himla förvånad när jag träffade en första gången, trots att hon var lös på golvet skuttade hon direkt fram och skulle hälsa. Men förstås är det individuellt! Sen vad man tycker om för färger är ju också väldigt olika. Själv tycker jag de utan wienertecken i olika viltfärger är finast! Och vit rödögd förstås (inte alls partisk, hehe). Var noga vid val av uppfödare så du får en teddy som inte fäller sin vackra päls!
Haft en i 1 vecka och är redan kär i rasen, så ja det säger ju mycket :)
/Christel & kaninerna!