Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: avel-och-kaninungar
Läst 1036 ggr
Violens
0

En Hane kvar, Tillsalu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en Hane kvar på Tingelings kull och är leverans klara nu så gott som, de har passerat 7 veckor drygt nu. Denna hanen är helt gudomlig och jag är så svag för honom. Han får stanna om ingen nappar på Honom, men skulle vara roligt om han hamnade i ett kärleksfullt hem. Han är värd allt och lite till.. Han är vilt zobelbrun. Bruna ögon och från två helt fantastiska föräldrar. Detta kommer att vara Tingelings sista kull. Hemmet är viktigare än Pengarna.

Finns under: http://violensteddys.weebly.com/

annikakarlsson@telia.com

Zakarias
0

Fyfyfy fresta mig inte med sånthär ögongodis ;)

Violens
0

#1# Felet är nog att du inte förstår vad det är för en liten godisbit Flört

Helt ljuvlig. Jag ska nog snart ta bort den och behålla den, för den är så ljuvlig, faktiskt.

Men jag har precis lagt ut Nya bilder på Majas kull med på min hemsida. De är inte dåliga de heller. Jag är bara så himla nöjd med mina två kullar som är så gott som leveransklara…(Majas kull blir snart klara med..) Där är både tjejer o killar kvar tillsalu. Tungan ute

http://violensteddys.weebly.com/

Välkomna att höra Er för, Riktigt fina kaniner finns:))

Annika på Violens Teddysar..

En av Majas Godingar:

Minisen
0

Hej!
Jag kan vara intresserad, men bor i Stockholm, finns det chans till transporthjälp? Har haft kanin hela min uppväxt men har haft en liten paus nu och känner att det är dags för en ny kanin :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Violens
0

Maila mig, för jag kan lösa en transport till Stockholm. Vet inte Om det är du som jag har kontakt med.. nu.

Men annars så har jag mail: annikakarlsson@telia.com

hemsida: http://violensteddys.weebly.com/

Och jag har kaniner Tillsalu. En del har blivit tingade, men har fortf fler kvar både honor och hanar.

Välkommen!!!

Minisen
0

Ja det är jag som har mailat dig, vi fortsätter där ;)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Violens
0

Glad Då har vi läget under kontroll… Perfekt.

LisaKanin
0

Imorgon kommer våra sötnosar som ska till Stockholm, hurra :-). Kort kommer läggas upp såklart! Skrattande

Minisen
0

Åh, ska du ha Ellaw? :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

LisaKanin
0

8# Ja! Hade bokat din goding först men det var medan vi trodde att det var en tjej, haha. Vi har en kastrerad hane redan. Ska du hämta imorgon på centralen?

Denna kommentar har tagits bort.
Minisen
0

Ja det ska jag göra! Vart i Stockholm bor du? :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

LisaKanin
0

Bagarmossen. Har bestämt att vi ska ses vid ringen på centralen 20.45 så vi lär väl se varann :-).

Minisen
0

Ja men då kommer nog jag också träffa henne där :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

[Sara-]1
1

Och jag har deras bror/syster Elmew! Fick hem han i Fredags

Dock är jag osäker på kön då han ser ut som en tjej förtillfället! :)

LisaKanin
0

#14 Va roligt! Glad. Hoppsan, jag kan inte könsbestämning så hoppas min förblir tjej eftersom hon ska gå ihop med en hanne.

[Sara-]1
0

#15 Ja det är jätteroligt och hen är så söt så jag dör! Kyss världens sötaste kanin :D haha ja det får vi hoppas :D

LisaKanin
1

Vi kan ju lägga upp en liten bildtråd på syskonen sen Tungan ute.

[Sara-]1
1

Det tycker jag verkligen Skrattande

Minisen
1

Ja det får vi gärna göra! Åhh så spännande! Var å handlade mat, höhäck, skålar och kam idag :D

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Zakarias
0

#14 Borde ju vara en hane om uppfödaren sagt det? :)

-------

Lycka till med era kaniner!

[Sara-]1
0

#20 nej? alla kan ju se fel :) Har könsbestämt själv väldigt många ungar, och tycker dettta ser ut som en hona väldigt osäkert dock, frågat flera uppfödare som med säger hona, dock inte hundra procent.. dock spelar det inte så stor roll, så vi får vänta och se hoppas på en liten hane :)

Zakarias
1

#21 Jovisst kan man se fel, också uppfödaren. :) Tur att det inte spelar någon roll då, ifall den skulle byta kön.

[Sara-]1
0

#21 hehe ja nej det spelar ingen roll :)

Violens
0

Jag är dock väldigt säker att det var en Hane. Då vi är fler uppfödare som kollar det och jag är nu så osäker själv och det är väl för att jag inte kan titta på den mer. Tur goa Sara du tycker det är ok, om det är en liten tjej som det skulle bli.

Men jag själv fick hem en Hona, då jag hade önskat mig en Hane och beställt. Men det var med att gilla läget. Den kom med från en uppfödare. Så den upptäcktes bra mycket senare.. Så fel vet jag det dyker upp, Även hos den bästa..

DEN lilla till dig, Lisa.. DÄR kommer absolut en HONA.. Och vi kollade de två som åkte iväg till Stockholm idag.

Och där har vi varit två uppfödare att kolla dessa kön, för jag är så osäker nu för jag blev så nervös och ledsen över för OM det blivit fel till Sara.. Men jag… Åh..Skäms

Annika

violensteddysar…

Violens
0

#20# Blev lite imponerad över att det skrivs att en uppfödare inte kan ha fel, ang könen. Är en uppfödare inte oxå en helt vanlig människa? Ibland är vissa svåra att se, medan andra är klockrena. Jag är dock helt säker på denna kullen nu som jag skulle skicka iväg, dessa som kommer efter Tingeling och Wilmer X. Men kan säga att allt känns helt förvirrat nu. Vi har ändå varit TRE uppfödare som har kollat, och alla har kommit fram till samma resultat.

Och bara på denna veckan så har jag pratat med tre stycken som fått fel kön, som har upptäckts lite senare..och kommit från Uppfödare! De har inte varit super glada alla.. ändå. De har kunnat lösa det, och som jag har pratat om med de, så har de helt enkelt fått ändra plan bara:)

De har ändå blivit så kära i sin kanin. Och skulle inte kunnat tänka sig göra sig av med den, för det "råkade" ändra kön.

Och OM jag har gjort ett könsfel, så är det för mig oerhört jobbigt och tycker att JAG ska klara det. Men då jag även har varit med hela denna kullen, tom på Djursjukhuset för jag lämnar alltid in de där för att de ska gå igenom det. Och de kollar med könen, och det var som jag hade det. MEN alla är vi inte mer än människor. Och jag har även fått höra att Kaniner är ett av de svåraste könen att se. Så varför vi uppfödare inte skulle vara vanliga människor.. Jag gör mitt bästa för att alla mina köpare ska vara så nöjda som möjligt. Och givetvis så ska det vara rätt. Jag har själv fått fel.. Men det där gjorde jag inte någon affär av. Jag älskade min kanin ju..

Mvh Annika

Violens Teddysar..

LisaKanin
2

Jag kan inte sånt men kan tänka mig att det kan vara jättesvårt att se skillnad på kön när de är små, de bilder jag har sett där man könsbestämmer kaniner ser de otroligt lika ut. Det som är viktigast för mig iaf är att uppfödaren verkligen bryr sig om både sina kaniner och köparna, och det kan jag verkligen garantera att Annika gör. Allt annat går att lösa.

Min skruttis är i allafall hemma lyckligt och väl, hur cool som helst och supergosig Skrattande. Det kommer en egen tråd om henne snart med bilder!

Violens
0

#26# Tack Lisa. Jag har sålt så många kaniner genom alla mina år, och ÄN har inte någon fått fel. Din lilla Tös, är och har alltid varit en klockren HONA. Du ska inte oroa dig. Inte ett dugg. Jag Tack för alla vänliga ord, och jag är så mån om de och lägger ner mycket tid för jag vill att de ska komma väl omhändertagna då de kommer till Ny familj.

Det är ibland JÄTTE lätt att se. Men denna gången skyller jag på Wilmer X, min egen goaste kille, för att det är han som har ställt till det. För annars har det alltid varit "mycket lättare". Och jag tar ansvar och jag ska göra det bästa för att lösa.

Och ingen har heller garanterat att det har blivit ett fel av mig. Och självklart så även om jag med haft hjälp så står jag som yttersta ansvaret, och det gör jag hela vägen. Men det är ingen som har fått fel. ÄN. Klart det kommer att hända mig oxå någon gång. Jag är oxå en helt vanlig människa. Med kaniner i sikte:)

TACK än en gång LISA för vänliga ord och så fina. Jag blir så mållös, men jag vill finnas till och hjälpa. Och det kommer jag att göra även i fortsättningen. Men nu är det NI köpare som får skicka bilder och informera mig.

KRAM o LYCKA TILL… Hoppas NI får mycket glädje av varandra.. Vilket jag är helt säker på…