Importera?
Jag gissar att ni som är uppfödare har märkt att många teddysar är besläktade med varandra i sverige just nu. Att importera är något som många inte föredrar med tanke på resor, kostnader o smittorisker. Jag är en av dem, men funderar ändå på detta, då det känns viktigt att få in nytt blod i framtida avel.
Jag vill bara kolla om det finns fler uppfödare som skulle kunna vara intresserade av detta. Vet inte alls när i tid detta skulle kunna ske. Kanske till hösten? Kanske till nästa vår 2013? Behöver ju vara några stycken som åker i så fall o som har körkort så vi kan turas om att köra. Tex till Tyskland eller Holland?
Vill bara kolla om fler går i dessa tankar o i så fall kunde vi kanske samarbeta?
Erika, Eklyckans kaniner
Jag har körkort och möjlighet men vet inte alls hur det ser ut med tid och främst ekonomi under och efter sommaren 2012, studerar vidare då så jag vet inte än (ex. scheman och hur mkt studier det blir)
Men det KAN vara av intresse om det inte blir för dyrt.
Jag har också funderat på det och kollat lite vilken väg man skulle ta med bil. Det går ju båt både från Sverige och Danmark och man får kolla vilka båtar man får lov att ha kvar ljuren i bilen. Man får ta in 5 kaniner /person.
Ett litet tips :) Tänk på att helst köpa kaniner som är vuxna och har behållt sin teddypäls (be om ett nytaget kort) och lita inte på att de säger att det bara finns teddy bakom. Man kan få hem ett lejon trots att uppfödaren bedyrar fullt och heligt att det ÄR en teddy, och då blir det ett dyrköpt lejon.
Ljustadalens kaningård
#3 Precis. Men alternativet är väl om man begär att få se båda föräldrarna till ungdjuret (förutsatt att föräldrarna är ca 2 år gamla) men då om man inte köper något för än man är hos uppfödaren och tittar för att själv avgöra pälsarna - Dock bör man väl ändå ha något vuxetdjur tingat så att man inte åker ner dit utan att få hem något ifall man inte skulle vara nöjd med pälsarna på de yngre djuren 
Ni kan gärna maila mig om det blir av, tallvagenskaniner@hotmail.com, är möjligen intresserad :)
Jag kollar lite på hemmaplan nu i vår. Men jag återkommer om jag känner att det känns som att det är läge senare. Blir troligen till nästa vår i så fall, eller i höst. Vi kan väl hjälpas åt att spana på utländska sidor- tips? Kul att vi är flera som kan tänkas vara intresserade :)
Ni får mer än gärna höra av er om det blir något! Larsson_johanna@hotmail.com är min mejl :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Om jag väljer att forsätta med teddy kan jag vara intresserad men just nu känner jag att jag inte kommer nån vart med det djuren jag har nu (missnöjd) men har körkort och kan säkert låna till mig en bil också om det så att det blir av kan jag var intresserad.
Säger som de andra: blir det något så hör gärna av er. =)
Min mail: elsa@storkeboda.st
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Jag går ut här igen när det börjar bli dags
Nu vet jag ju ialla fall att det är fler intresserade…Skulle någon bestämma sig för att importera innan mig, så säger jag detsamma, hör gärna av er till mig.
Ha det bra allihopa
/Erika
Skulle nog vara kul att fara och importera, men man är ju inte 18år än 
#11 måste man vara 18 för det?
#12 Nä men jag är ju 15 :-)
#13 Det spelar väl ingen roll? 
Hehe joo, för man har väl inte så mycket pengar och så ska man ju köpa 5 kaniner(delst) och så måste nån förälder följa med på flyget, eller har jag fel???
#15 Nej om man åker flyg över 12 år behöver man inte förälder. Har själv rest själv när jag var 12.
Och vi kommer ju inte åka flyg! Flygbolagen tar inte emot kaniner. Vi åker bil och färja mest troligt.
Sen behöver man inte alls köpa just 5 kaniner, det är MAXantalet, du kan ju ta hem åt andra också.
#16 Okej, då förstår jag!
Skulle nog vara roligt att fara på en sån resa!!
Maila mig om det bir något (zakke.lundmark@hotmail.com)
Hej! Jag är absolut på ideen, har själv lagt ut förfrågningar.. :)
Ha en toppen dag:) / tattysTeddys
Vore jättekul! Är själv 11 så det får väl bli mycket senare…..
Hej!
Jag har en vän som ska genom Holland imorgon/övermorgon (2012-03-20) och har möjlighet att ta med sig teddys upp! :)
Hör av er vid intresse; Cindywiklund@live.se
Ha en toppen dag:) / tattysTeddys
Vill bara info om att jag troligen löser mitt importbehov på annat sätt denna gång. Har en kollega som åker till Tyskland (är därifrån) o som kommer att ta hem 1-2 kaniner till mig. Kan tyvär inte ta med fler. Men lycka till ni andra. Hör av mig igen om det blir aktuellt igen, men försöker utnyttja de kontakter jag har i första hand..
mvh Erika
Puttar upp denna tråden! :)
Jag skulle gjärna vilja ha hem ett par st. Är gärna med på en resa neröver. Har dock inte körkort. MVH/Hanna