Dina teddys
Var länge sedan jag såg en tråd där man får presentera sina fina teddysar :) Så skriv ett par rader och berätta! Hur är de i sättet? Vad tycker de om, och vad tycker de inte om?
Bilder är förstås alltid roligt!
Jag har lyckan att äga två helt underbara teddytjejer!
Först har vi Puzzel (Tussilagon's The Ruined Puzzle) som är tre år gammal och har bott hos mig sedan förra vintern. Tidigare ägdes hon av en vän till mig men efter att min första teddy gick bort fick jag ta över henne, och det kan jag inte ångra! En mer mammig kanin går nog knappt att hitta, hon kommer direkt fram till gallret när hon är ute i hagen och vill bli uppplockad i famnen, allternativt hoppa upp i ens knä när man sätter sig ner med henne i hagen i stället. Hon är väldigt seg, förutom när hon får vara lös på tomten. Då sätter hon fart! Jättelugn i all hantering och älskar att mysa. Mattes tös 
Och så har vi Pinnen (Tallvägen's Pinea), mitt älskade busfrö. Stor för att vara teddy med världens fluffigaste päls
Första gången jag träffade min Pinnen var hon bara ett par timmar gammal. Då var jag egentligen helt insnöad på att jag skulle ha en viltblå, men efter att hon blev större blev jag helt förälskad och nu känner jag förstås att jag inte kunde ha fått en bättre tösabit! Lillan är nyfiken på allt, totalt orädd och supermysig. Betydligt mer fart i henne än Puzzel dock! Lilltösen har fångat mitt hjärta totalt.
Va söta! 
Just nu har jag ingen teddy min dog för en vecka sen..
Jag har också två teddyflickor 
Först så har vi Bettan, en vit blåögd Lejonhuvad dvärgvädur(överpälsad) Med en massa päls, ser nästan ut som teddy. Hon är född 09 i december och kommer från Ewa Rabenius, Färgbackens
Bettan är döv, men hon mår inte dåligt av det. Hon är precis som en vanlig teddy fast aningen svårväkt. Hon knorrar även hela tiden, hon är inte sur eller så, utan det är som hennes sätt att prata. Hon knorrar olika högt när hon är glad och arg, och så har hon en neutral ton. Hon älskar att mysa och att blir kliad under hakan och på pannan. Och så älskar hon Blåbär och vindruvor, hon blir helt blå under munnen när hon äter blåbär. Rönnkvistar är också en favorit. Bettan är min älskling!
Jag har två teddyhonor och en teddyhane hemma just nu.
Här är Ekfeltkids Chips, "Chippe" som är en blå/gul japantecknad med holländska linjer. Super fin päls, finare teddy har jag nog inte haft. Dock har han inte det typiska "teddyvädurs beteende" - dvs. lugn som en trasdocka, han är mer ivrig och nyfiken.
Ängla, 1 år. Hon fastnar aldrig på bild och blir bara riktigt ful tycker jag haha… men hon har blivit finare nu, så här är en dagsfärsk bild på henne. Hon har en väldigt tät päls. När man väl fångat hennes förtroende är hon faktiskt ganska go, men hon sitter hellre på marken och blir kliad/klappad än att sitta i famnen. Vit blåögd är hon.
Vilka vackra teddytussar vi har
Hoppas på att fler vill lägga ut bilder på sina!
#3, Usch vad tråkigt :(
Då får jag väl presentera mitt lilla hjärta Betty.
Har behållt teddypälsen trots lejoninblandning, så man kan nog säga teddyvädur. Jämn och lång päls över hela kroppen, mjuk och fin.
Hon betyder allt för mig. Hon är en stor del av mitt liv. Så sjukt snäll och lugn. Inte särskilt kelen av sig och gillar inte att sitta och gosa i famnen långa stunder. Sitter hellre brevid en i hagen eller när hon är lös och bara njuter av dagen. Och ja, vad ska man säga? Hon tar verkligen dagen som den kommer! <3
Nerklippt på bilden som knäpptes i våras.
Så söt hon är, din Betty :)
Här är Tummelitens Albin, 1,5 år kastrerad hanne, teddy dvv med "lätta" öron vilket bara gör honom charmigare
. Hans mamma är Peking men han har behållit sin päls. Dock är den kanske inte "riktigt riktig" teddypäls eftersom han har massa underull som tovar sig otroligt lätt, spelar ingen roll hur mycket man borstar, kommer upp nya tovor varje dag.
Annars är han supergosig, när man borstar honom slickar han en frenetiskt överallt och putsar tillbaka
. Helt rumsren, jätteduktig på att bara gå på låda så han är lös i lägenheten. Lugn på gränsen till slö/lat och otroligt kinkig med maten, en riktig gourmét, vilket vi haft en del problem med eftersom han är/varit hövägrare. En riktigt personlig familjemedlem som både jag, sambon och 4-åriga dottern älskar.
Kan inte färger än så vet inte vad hans heter. Han är vit överallt utom runt ögonen och som ett kors på ryggen där han är beige.
#11 Du kan inte vara säker på att han har behållit sin teddypäls om han inte är över 2 år. Och det är särskilt svårt att se på vita kaniner :P
Edit: Han är iaf jättefin, ser ut att ha teddypäls :)
#11, Vulken fin kille! Låter som om han har en härlig personlighet 
#12 aha, så han kan fälla än… ja det skulle inte göra nåt, otroligt lättovad päls har han. Man kan klippa och borsta en timme och dagen efter har han jättetovor igen på samma ställe bara för att han legat på den sidan.
#14 Ser man inga tecken vid 1,5 år så brukar det oftast inte hända något. Men man vet aldrig :P