Vilken färg?
Jag skrev om vår lille kille som snart ska kastreras och få en tjejkompis i en annan tråd. Jag har tingat en liten bebis men behöver hjälp. Jag är sååå dålig på det här med färger…. Om henne står det att hon är vit/svart zobelsiames, brun japantecknad. Men jag fattar ingenting och har googlat och bett uopfödaren beskriva färgen så till och med jag förstår haha. Hon har inte hunnit svara ännu men tänke att någon här kanske har bild eller är bra på att förklara? Flickans ögonfärg är blå, om det spelar roll :-) Jag vet vad zobelsiames är. Och zobelsiames brun. Vet också vad japan är. Men jag förstår inte vit/svart zobelsiames, brun japantecknad X-)
Ahaa, då förstår jag. Tack! :-D Tänk om det då kunde heta just Zobelsiames brun, svart/vit japanteckning och inte sådär omkastat hihi. Bland hamstrar står alltid färg först och teckning sist.
Fast hon skrev ut färgen på ett väldigt krångligt sätt. Jag skulle säga vit/svart zobeljapan. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Jag har bett om färg sättningen hos ett par andra uppfödare och det har ändrats hela tiden, om vad alla tycker det är. Men jag skriver in NU vit/svart zobeljapan. Men jag har fått svar och ändringar från en del uppfödare som sagt, och jag har NOG ändrat det hundra gånger (inte riktigt…) Men jag har svarat dig och förklarat Färgsättningen till dig. Och jag ska ta bilder från alla håll och kanter på den till dig.. så aka du få se.. Kommer bilder.. //Violens Teddysar
#9# Förlåt, det är då inte meningen att det ska vara krångligt att läsa min färgsättning på kaninerna.. Men jag har fått så många bud, och jag är själv väldigt dålig på just färgsättning för det är så många bud. Hm, ärligt talat tycker jag det är svårt med. Men jag ska ta bilder utomhus på de IDAG då det faktiskt är lite fint väder.. Syns ju bättre då med..
Mvh Annika
// Violen Teddysar
#5 Det finns massor av färger och alla använder olika namn, så jag förstår att det inte är enkelt. Ungen är jättefin hur som helst. ;)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Åh men Annika, det va absolut inte någon kritik riktad mot dig på något vis. Har förstått att det är svårt, och själv fattar jag ingenting haha. Ville bara lära mig mer för jag är så attans nyfiken. Bilder är alltid roligt, men gör inte det bara för det här! Det kvittar om hon så hade varit grönprickig så hade jag velat köpa henne. va bara allmänt nyfiken på hur ni kaninfolk utläser färgerna. Är rätt stor skillnade mellan hamsterfärger och kaninfärger så jag är helt lost :-P
Förlåt annika att jag krånglade till det, är somsagt jättedålig på färger….