Tips, kaningodis
När mina kaniner inte får komma ut i hagen och äta gräs, gräva etc. p.g.a. dåligt väder (idag är det. ex. regn) då försöker jag aktivera dom inne i burarna med lite gott.
Förutom hö (som jag just nu dessutom har slut av vilket gör det ännu viktigare att göra något till dom känner jag) ger jag hemgjord havregrynsgröt som jag blandar i med äpplen och morötter. Mina kaniner älskar iaf detta 
Jag gör en torrare/tjockare havregrynsgröt:
Jag har 8 kaniner hemma så jag gjorde:
6 dl vatten
3.5/4 dl havregryn
2 små rivna eller hackade äpplen
Alt. en morot
(det blir stora portioner, jag ger mindre om de har hö - dvs. blir lite mer som godis)
Ibland kan det serveras på knäckebröd också.
Roligt tips! Ska testa det någon dag :)
Om jag nu ska vara lite petig så tänkte jag tillägga att detta är ju ingenting man kan ge ofta. Massor av socker och och mycket energi. Och dessutom är havregryn spannmål så då skulle jag vara ännu försiktigare med det. Någon matsked i veckan, max. Men jag kan tänka mig att ninerna älskar det. Smetar du ut det på lite olika ställen eller ger du det bara i en skål? Oj, såg nu att du inte hade hö för tillfället. Om jag var du skulle jag inte ge detta då, det kan störa tarmen allvarligt och leda till förstoppning. Förhoppningsvis går det bra denna gången, men man kan ju lära sig av sina misstag. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#2 jasså, jag ger inte detta ofta alls dock, denna sommar har det blivit typ 3 gånger. :)
#3 Då är det nog ingen fara. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus