Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1418 ggr
Emelice1206
0

Hur är teddys?

Hur är teddys till temperament och så? Gosiga, lugna?

Funderar på att skaffa en nästa vår och vill veta hur de är :)

Storkebodas
0

Underbara! Lunga, trevliga, hundlika och gosiga. Självklart är det individuellt men jag tycker att de flesta är mycket trevliga. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Linus-the-bunny
1

Jag hade också skrivit ett inlägg liknande denna..Jag är nyörjare ang teddysar men haft kaniner många gånger förr. Allt jag kan säga är att denna är den klart bästa jag någonsin haft. Han är mer som en hund än kanin. :*

När vi är i parken och ha får springa fritt är han sprallig och glad, men springer aldrig iväg från mig. När jag ska lyfta han lägger han sig mjukt på marken. För då ska vi gosa & borsta. Så min är mittemellan.

Emelice1206
0

Åh, vad härliga de låter.

[Nalle-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med tidigare kommentarer! Teddyvädurarna är ljuvliga, har visserligen bara haft dvärgvädurar själv att jämföra med men av alla raser jag träffat på har ingen varit ens i närheten av teddyväduren. Supersnälla, mysiga och helt klart den sötaste rasen också! Liknas ofta vid hundar och det håller jag med om. 

Nu skriver jag alltså om teddyvädurar, har inte träffat någon dvärgteddy men bara hört gott om dom :)

Emelice1206
0

Bara en fråga: teddyvädurar, blir alla lika fluffiga som typ pälsbollar? Tycker det är supersöta, bara undrar Glad

[Nalle-]
0

#15, Det är lite olika hur fluffiga dom blir, beroende på hur deras föräldrar ser ut osv. :) Men nog blir de fluffiga!

Emelice1206
0

#6 Ah, okej. Honan som ska paras och jag antagligen köper ifrån, är inte så värst fluffig, medans pappan är lite fluffigare. Så det blir nog ett mellanting antar jag?

[Nalle-]
0

Om mamman är en sk. "peking", eller lejonhuvad dvärgvädur, finns det risk för att ungarna också får kortare päls. Vem ska du köpa från? :)

Emelice1206
0

Det kan vara så att på bilden är pälsen inte färdigutväxt, vet ej. Men köper från tuvullens kaniner antagligen.

Zakarias
0

Tuvullens kaniner har bara fluffiga kaniner. Bara rena teddysar där. Så du får en fluffig kanin helt klart! :)

Emelice1206
0
Zakarias
0

#11 Vem kommer vara mamman till den kullen du är intresserad? :)

Emelice1206
0

#12 jag vet inte om kullplaneringen står i ordning om när kullen är födda/leveransklara, men om det gör det, så är det nog Ella som är mamman. Skulle vara sugen på hennes färg bl.a. Men är somsagt inte säker på att jag ska ha en Teddy, kanske blir det en dvv istället.

Emelice1206
0

Beror ju också på när honorna är brunstiga :)

Zakarias
0

#13 Okej, men på tuvullens hemsida på är bilderna på Ella då hon bara är ca 10v. Har sett nyare bilder på henne då hon ser ut som ett fluffmoln:)

Emelice1206
0