Pellets
Undrar vilket pellets/vilken pelletsblandning ni kör med och hur det har fungerat?
Jag har Carrier. Tycker det fungerar sådär, Puzzel har svårt att hålla ett bra hull på det, men de får grönsaker och frukt till så det fungerar. Det är billigt och lätt att få tag på så jag har det ändå.
Jag kör med Rabbfor och det har jag kört med under alla mina kaninår (totalt 8 år) vilket har fungerat bra med alla olika kaniner som jag har haft under åren. De håller hullet bra och det är billigt :)
Har haft lottie innan men när odal slutade med storsäck. Så fick ja lov att hitta ett nytt foder som passar. Nu ska ja prova ungnöt. Har en kompis uppfödning som tycker de funkar bra. Blandar med havre ibland korn och ärtkross också.
//elin
Jag har bestämt mig för Versele Laga Cuni Pro. Det är inte billigt men jag tycker att det är ett mkt bra foder. 15% protein och 20,5% växttråd.

#4 Det är ett mycket bra foder, har använt det i flera år nu till mina teddysar och är väldigt nöjd!!
Mvh Madde/Solvikenskaniner
Jag måste säga att dem bästa jag har haft är selective rabbit och VL cuni complete, har dock bara testat selective rabbit som är för kaninungar. Men åå vilken fin päls dem fick av det. ^^
Förut hade jag rabbfor, stampe och VL cuni complet. Nu har jag pretty pets och hon älskar det men jag tror inte att det är det bästa för pälsen!
Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)
#4 Visst an man beställa det? Dem säljer det inte på min djuraffär nämnligen!, tycker också att det verkar bra.. :)
#7 Jag vet inte om man kan beställa det från nätet. Jag har bett djuraffären att ta hem en säck till mig (trots att det eg. inte ingår i sortimentet), och det har gått bra :)
En bonde i "närheten" säljer korn för 2 kr/kg. Jag funderar på att blanda ut pelletsen med det, typ 1/4 korn, men är inte säker på att det är så bra. Några erfarenheter av spannmål till kaniner?
#8 Jag har gett hel havre till mina kaniner den tiden jag hade häst :) även havregryn ger jag idag ^^
#9 man ska dock inte ge för mycket havregryn då det sväller upp i magen. :)
#9 jag ger en halv tsk om det inte är gröt ;)
Då är det nog ingen fara :D
# 8 Va smart! Hur mycket kostar den säcken?
Jag hittade det på nätet nu 200:- för en 5 kg-säck, ca 30:- för frakt. Det kanske ändå är billigare om man ber djuraffären ta hem det. :D Men på djuraffärn här kostar allt lite extra så det är inte säkert :D