Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1929 ggr
zappzoon
0

Nerklippt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var Apollo så tovig så ja klippte ner hela han så ny fin päls växer ut. Han har bra kvalitet som inte tovar men har vat en hel del i rasthagen och var i kanin gångarrna…

zappzoon
0

en till innan klippning

zappzoon
0

klippt

zappzoon
0

Efter, ser förjäklig ut=)

Tuvullenskaniner
0

Jag ser att du också skulle ha gått en frisörkurs ;)

MiracleWithPaws
0

Hihi, fint! Men jag funderar över om det inte skulle vara lättare att raka? Ja, med ett skär som lämnar lite mer päls då förstås så att de inte blir totala nakenfisar. Trots tio år med pudel tycker jag fortfarande att sax är superläskigt, men rakapparaten avgudar jag. :D Så lätt och jämnt och bra. Men jag vet inte om den skulle ta kaninpäls, som är så mjuk och spröd.

Zakarias
0

Finpojken! :) Kommer btw få hem hans pappa om ca en vecka :)

Tuvullenskaniner
0

Hur kan en så liten kanin ha så mycket päls?!

[lolloita]
0

Varför klipper ni dem? Tycker de är mycket finare med päls på! Flört

Tuvullenskaniner
0

#8 Javisst är dom finare med päls! Jag brukar heller vanligtvis inte klippa mina teddys. Det brukar inte behövas om man är noggrann med kamningen. Just nu har jag dock mina kaniner i tillfälliga burar, eftersom vi renoverar kaninhuset, och Wilda har bott i en betesbur. Då det är mycket fukt i luften blir hon lätt både smutsig och tovig.

zappzoon
0

Brukar inte heller klippa, men om de blivigt toviga är de lika bra att klippa ner.

Glad

Storkebodas
0

#5 Trimmern tar inte i teddysarnas mjuka päls. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Jo3ef1n
0

Jag brukar klippa ner! men jag har inte världens bästa sax, så jag ska nog köpa en bättre och se om det blir snyggare med en sådan. :)

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)