Uppdateringstråd: Kull 004, 003
Oj, så många sötpluttar du har nu! 
#13 Ja, 10 stycken! haha fullt hus här 
Dessutom ska alla ut varje dag vid 11, och in 23.00! Så det blir fram och tillbaka måånga gånger innan alla kaniner är ute/inne i sina hagar/burar haha. 5 ungar och 6 vuxna och snart 5 ungar till som ska få komma ut.
Du gör det riktigt bra som tar ut och in dem varje dag! Så fina dem är allihop, 
Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)
# 14 ja, så gör jag också, tar ut dem vid middagstid och in igen på kvällen och i nuläget har jag 7 vuxna (8 from idag och en vecka framåt, passar dotterns kanin) och 3 stora ungar. Sen finns det 6 nya pluttar som föddes i måndags. De får bli lite större innan de får åka med ut i bolådan så mamma får komma ut.
Öronen på dom vita, såå gulligt 
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#16 Jaha så du tar ut hela bolådan med mamman? :) Jag tar ut mamman några timmar och låter ungarna vara själva i buren. Det brukar alltid funka bra :) Så kommer de in mycket tidigare än de andra för att inte vara borta ifrån ungarna för länge. :P Sen vågar jag väl inte ha en bolåda ute i hagarna heller. Vi har en katt som kan vara lömsk mot sådana små och det finns massor av grannkatter :)
#18 Ja, jag tar ut hela bolådan för annars blir mamman orolig. Jag sätter alltid galler uppe över buren och är alltid hemma när jag tar ut en mamma med sin bolåda. Det funkar bra och mamman är lugn
synd att hon ska sitta inne när det är fint väder.
Idag flyttade en av hanarna i kull 003, om ca två dagar flyttar ytterligare en av hanarna :) känns skönt men samtidigt trökigt att de blir färre och färre haha.
Här kommer några (skit kassa dock) bilder på kull 004, hade så dåligt ljus så det blev dålig skärpa.
Ska få hjälp med könsbestämningen på kullen för jag är kluven haha… ganska säker på att en av havannorna är honor, men så istället är jag tveksam på de svarta. Antingen om det är 4 honor och 1 hane. Eller så vettefan :) får se!
Iaf. är en havanna hane tingad, om den andra havannan är en hona är den tingad medan den svart brokade är tillgänglig.
så sööta, va roligt att dem har öppnat ögonen!
Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)
Nytagna bilder. Dom är så j*vla underbara! ursäkta uttrycket men gud vad charmiga dom är. Man måste träffa dom för att förstå haha, om jag hade kunnat skulle jag behålla ALLA! Så himla mysiga. Dom slickar på en, pussas och har sig! Skuttar runt och gör glädjeskutt!
Jag skulle lätt behålla Milos :) men annars söker jag väl fodervärd <33
Vilka härlliga bilder du har tagit på de små liven! Helt underbara! 
Hur är öronen på tussarna?
Har någon fått hängande?
//Elin
#42 Dom har inte lagt sig än, men jag hoppas och tror att dom kommer att göra det innan leverans :)
Oj men hjälp vad söta de var! :D Då får du arbeta för fullt nu med så många kaniner ;)
#44 Bra nog också, har 5 vuxna och 12 kaninungar!! Haha aldrig haft så mkt förr :S
#45 Oj! Det var inte lite kaniner det! :O Men är det en "hobby" så är det ju skillnad emot om det skulle vara mer av bara ett arbete så det är ju roligt nu på samma gång även om det är mycket jobb också antar jag :) Längtar så till våren då vi förmodligen får starta uppfödningen här hemme också, men det känns sååå långt dit :O
#46 Läs på om kaninuppfödning under tiden då!, då går tiden liite snabbare iaf ;)
#47 Läser för fullt hela tiden och det känns väl som att jag kommit till ett stadie då jag kan säga "japp, jag har koll på det mesta nu" men jag tackar aldrig nej till att lära mig mera och jag hoppas kunna "arbeta" (eller hur man nu ska säga) med kaniner så länge det bara går. Det är väl den första hobbyn jag har haft som känns "ja! Det här vill jag fortsätta med!" :)
#48 Hehe kommer ha ett examenstest med dig sen för att testa dina kunskaper :p
#49 Hahah, du och dina tester! ;D Men jag kom på att vi gått lite OT nu
Föööörlåååt Weeeeraa! ;)
Nu är även Wim tingad så hela kull 004 är såld :)
Lykta :)