Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1031 ggr
EmiliaLeander
0

Yatzie! (stavning)

Hejsan!

Min kanin har precis fått ungar och kaninmamman har inget härstammningsbevis! Jag tror att jag har fixat från ungarnas morfar men jag har ingen aning om deras mormor :D Så om någon vet vem Yatzies härstamningsbevis är skulle jag vara jätteglad!

Hon kommer från Humlevägens kaniner och ägdes av Sofia Tegnér. Vet att hon är havana wienertecknad.

Zakarias
0

Maila bara Sofia och fråga om härstammningsbeviset :)

[Wera]
0

Speedys är iaf:

e. Filon, madagaskar wiener
u. Luzie, Svart/gul japanwiener
ee. svart/gul japanwiener
eu. madagaskar wiener
ue. madagaskar wiener
uu. okänt (tysk)

hela stammen är tysk tror jag.

EmiliaLeander
0

Jättebra! Tack så jättemycket!! #1 jag har redan frågat henne och hon visste inte…

[Wera]
0

Vem är hon uppfödd av då? :)

Benne
0

Jag håller på och söker runt nu och verkar vara något på spåren, jag hör av mig om jag hittar fram till målet! :)

Benne
0

Om jag har förstått det här rätt nu så är yatzy som du tänker på en lejonhuvad? Isåfall så har (om det är samma yatzy som jag sett) hon samma föräldrar som Lyktans Yapp och Berggrens Mount Kiska är ju barnbarn till Yapp. Och eftersom Kiska är uppfödd hos Wera så har hon nog störst chans att veta vidare Yapps förädrar som alltså även är Yatzys föräldrar. Är jag på helt fel spår? Det kanske kan vara till någon hjälp iallafall men detta är endast det jag hittat på google, tuvullens, och teddykaniner iFokus :)

[Wera]
0

#6 Yapp var väl lejonhuvad dvärgvädur, havanna. Han var morfar till bl.a. Berggrens Gilbert, Gordon, Kiska och Douglas. Alla är dock avlidna utom Gilbert som ägs av Tuvullens. Mamman är Sonadills In Secret (kanel) - vet dock inte vart hon finns nu. Så Sonadills som har lagt ner ägde Yapp. :)
Yatsy är lejonhuvad (överpälsad?) har jag för mig.

Jo jag hittade förresten, detta är Yapps mamma och pappa:
E. Cedro von Masenkamp, havana brunögd
U. Foxy von Hannover, gul/brun wienertecknad blåögd

Benne
0

#7 Aa Yapp var nog lejonhuvad. Jag sökte runt lite oh såg då vulkan-kullen och tyckte det var lite kul också att se en släkting till milla (gilbert) som unge :) Sonadills in secret försökte jag också spåra men det till inget resultat så jag gick på hennes ungar utan att komma fram till så mycket och det verkar iallfall inte vara någon uppfödare (med hemsida iaf) som äger henne nu eftersom jag bara fick upp träffar med hennes ungar. Ja den yatzy jag såg var iaf lejonhuvad (överpälsad då som du sa) och det borde vara samma yatzy som TS tänker på.

Och till dig TS, så har du nu det, ungarnas mormor och morfar är alltså de som Wera nämde i #6 :) Hoppas att det hjälpte! :)