Ny teddyägare. Tips?
Hejsan Allihopa!
För ca 2 - 3 veckor sen flyttade det hir min allra första Teddykanin =) Har länge velat ha teddy men inte kunnat pga sambons allergi. Så har en rex sedan tidigare som bor ute nu. Teddyhonan som jag fick hem, fick jag även utebur till så hon bor ute och det stör inte sambon =)
Maddie som hon hette när jag fick henne är 4 år (pensionerad från avel) och importerad från tyskland. Hon är vädur som är vit och har blå ögon.
Lägger in en mobilbild. Men tänkte fota henne idag med systemkameran och ladda upp på min blogg http://epicqiwi.blogg.se/
Har ni några speciella tips till mig som är ny på Teddyvädur?
Skulle gärna vilja veta var ni köper era rosetter till luggen. Den hänger alltid över hennes ögon så hon blir irriterad i dem.
Oj vilken fin! :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Tack :D
Ja, dessa underbara teddyvädurar…har man köpt en vill man bara ha fler! 
Det fanns några som gjorde rosetter innan men jag vet inte om de finns kvar…men man kan köpa rosetter som säljs i djuraffärer där de säljer till småhundar som har lång päls. De bästa är de med klämmor, tycker jag för gummibanden fastnar i pälsen.
En bra karda och kam är bra att ha till pälsvården. OM det kommer tovor så kommer de oftast under hakan, underarmhålorna, ljumskarna och runt svansen så det är bra att kolla lite extra där.
Jättesöt, liknar min lurvtuss litegrand :)
Karda och kam har jag =) Ja, jag kan tänka mig att gummiband sätter sig rätt så bra i pälsen.
Jag går igenom Maddies päls en gång i veckan. Är det lagom? Det brukar inte vara några tovor, men borsta ändå igenom.
Tack =)
Märker väldigt stor skillnad på Maddie (teddy) och Leeroy (rex).
Leeroy vill mysa en liten stund sen vill han hitta på bus och är överallt och ingenstans. Han är lite "hundig" utav sig ^^ Kommer på inkallning m.m.
Maddie däremot kan ligga i ens knä i evigheter och bara mysa!
Rätt kul att ha två så olika individer =)
#3 såg att rozza sålde rosetter :9 och att man kunde "beställa" så hon gjordde om ja inte minns fel. :-) 

#5 Det är nog bra att kolla igenom pälsen fler än 1 gång i veckan, om du behöver borsta alla ggr du tittar igenom är inte säker men jag skulle nog rekommendera att du borstar minst 2 ggr i veckan men det beror helt på hur lättskött pälsen på henne är :)
Jag känner igenom pälsen varje gång jag har henne ute =) hittar jag en knuta så borstar jag ut den, men en gång i veckan borstar jag henne vara sig hon har knuta eller inte :P Hon hade en del knutor som jag borstade igenom precis när jag fick hem henne, men sen dess har hon inte fått någon ny så jag tror att hon har ganska lättskött päls.
#8 dem flesta helteddys brukar ha en lättskött päls, så då har du tur :)