Hur ofta borstar ni
Så hur ofta borstar ni era teddys för att de inte ska få tovor? :) (inte detta regelbundna för att få bort smuts)
Ängla har blivit helt underbar efter sin kull (även i temperament). Jag har inte borstat henne sedan hon fick sin kull för 7 veckor sedan!? För än idag då tovor hade bildats i samband med hennes brunst vilket gör att hon rycker päls och då blir det tovigt kring hakan. Hon är förövrigt 10 månader.
Rania borstar jag nästan aldrig, det var nog också ca 6-7 veckor sedan hon borstades. Samma med Chippe men han har varit klippt där av. Annars behöver han borstas lite mer regelbundet. Särskilt om han blir fuktig och skitig.
Jag håller dom annars någolunda klippt ovanför svansen då det blir så små och täta tovor där ibland när de sitter hela dagarna och blir fuktiga i gräset.
Blir enklare då för de trivs inte med att bli borstade där så mkt heller…
Borstar bettan då jag känner att pälsen börjar "klumpa" ihop sig, så ungefär 2ggr varannan vecka.
typ varje dag hehe..
#3 är det en unge? Isf är det babypälsen som härjar,, när den har bytt till vuxenpäls brukar den bli mycket mindre pälsvård.
borstar betty typ 3 ggr i veckan :P :)

Sessan borstas 2ggr/vecka.
Borstar lilla plutten Milla varje dag :D
Jag borstar Maddie en gång i veckan i samband med storstäd i buren.