Tussies färgsättning
Jag tycker att hon ser ut att vara madagaskar brokad wienertecknad :)
håller med #4 säger samma sak
Jag tror att hon bara är madagaskar wienertecknad. Wienerteckning plus brokning brukar ge kaniner som är nästan helt vita med några enstaka fläckar, se ex Weras Rania. De vita fälten på en wienertecknad brukar också ha så här jämna avgränsningar, det har oftast inte brokade. Har hon någon förälder som är brokad/manteltecknad? Annars kan hon inte vara det.
Du kan jämföra brokade och wienertecknade som ser ut sm brokade på kaninfarg.se under "vitfläcksanlag" :)
Den kan också vara gul/svart japan wiener, men det är svårt att se med allt lurv ;)
Ljustadalens kaningård
Nu ändrar jag mig igen! Jag tror mest på madagaskar WT, utifrån fälten kring ögonen, det mörka nederst på öronen, samt täckfärgen. Har uppfödaren sagt att hon är madagaskar tror jag att du ska lita på det, eftersom det är ofta är enklast att färgbestämma när dom just börjar att få päls och följa utvecklingen några veckor fram. Skulle hon ha varit japantecknad, så tror jag att uppfödaren skulle ha sett det. För visst har du köpt henne av en uppfödare?
Jaja men Hon kommer från Little Mellows.. En ursöt och go kanin. Men jag blev mer glatt överraskad över hennes fina täckning då hon kom hit till mig. Då klev de mer mörka fälten fram kring ögonen och mörkt på svansen. osv..
Glad överraskning på Henne!!!
Hennes föräldrar: Speedy (Aprikos wienertecknad)
Little Mellows Shakira (wienertecknad Havanna)
Det är denna lilla tjejens föräldrar.
#8 Speedy är väl viltgul?
#9 borde vara efter som att aprikos inte är en färg antingen är den gul eller viltgul enligt mig
På härstamningsbeviser stod det Aprikos, men det är ingen färg man använder i Sverige.. Men det var som stod på som jag skrev ner det för att få hjälp.. Aprikos på Speedy alltså:))
Tussie är klar madagaskar. Det syndes tydligt när hon var liten och korthårig.
Speedy är inte viltgul! Och har inget vilt bakom sig
på hela stamtavlan.
Han är inte lux, eller isabella tycker Aprikos passar bäst på färgen. Och då lät ja de stå kvar på härstamningsbeviset.
//littlemellows
Jag är osäker om hon är svart/gul japan med slöja eller madagaskar. Tror dock att du kan se det bäst själv, tycker du att de mörka partierna inte är lika på båda sidor eller väldigt skarpa och mörka är hon nog gul/svart, annars är hon madagaskar. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#13# Tack.. Det är nog så att jag egentligen tycker Svart/gul japan med slöja. Men sen säger de att hon som fött upp henne vet det bäst, för då ska man ha sett det bäst. MEN jag kan inte få in helt på Madagaskar för hon är bara så vacker med sina mörka inslag. Ja hon är helt enastående söt med sina svarta, mörka partier och ser mer gul ut som Speedy.. och jag säger bara hon är en super dröm Lilla Tussie
#12 Men aprikos är ingen svensk färg, det är "slang" för massa olika gula färger. Har en avkomma efter Speedy så jag skulle också vilja veta vad han är :)