Känner mig lite lurad..
Måste få skriva av mig lite om dagens "upptäckt".
Det var igentligen då jag satt och borstade Panda då jag kom och tänkte på det. Hon har tappat päls på ryggen och har inte alls samma pälstyp som på resten av kroppen. Jag har nog märkt det innan men tänkte att det kanske ändast bara var då hon fällde. Men nej hon fäller inte mer och pälsen borde vara lika mycket utväxt där. Jag började fundera om hon kanske var Peking men i hennes härstamningsbevis stog det Teddydvärgvädur på alla hennes släkt, och inget mer. Men jag tänkte att jag kunde ta och kolla upp det. Hittade alla kaniner bak i hennes släkt så långt det stog i härstammningsbeviset på uppfödararnas hemsidor. Och min upptäckt var då att alla förutom en av dem hade pälstypen Peking. Stog ej på föräldrarna men man kan ju gissa då resten är peking.
Tror ej uppfödaren jag tog Panda visste om det. Så nu känns det väldigt fel. För vill ju inte ha Peking i min uppfödning! Tycker heller inte att man ska blanda in peking i Teddyuppfödning.
Så ja, känns lite surt just nu. :(
I give you all my love, rabbits...<3
Gud vad trist :/
Egentligen bör man kolla upp det innan man tingar/köper en teddy. Men visst brukar man lita på uppfödaren och inte vara så noga tills man "drabbas".
Nej vad synd! 
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Ja trodde verkligen inte att de var peking. Men ja så kan det gå. ;/
väldigt synd!
Jag for ända ner till falun och köpte två teddysar, vad säljaren sa. Men jag var okunnig då och trodde bara att dem var klippta. Så det resulterade i en pening och en väldigt tunnpälsad lejonhuvad dvv. stod till och med i h-beviset att han var en lejonhuvad
sen när jag mailade och sa att jag vafr besviken, så blev hon jättesurpå mig o.s.v.
#4, Nej vad tråkigt det måste varit! Tycker uppfödare borde ha koll på sånt då de säljer. ;c Tror knappast hon visste att de var peking heller. Men misstaget gjort.
#5 Hon var inte en uppfödare. Hon visster inte ens att dem var peking och lejon som du skriver :P
#4 Jag frågade om de var teddys men till mig sa hon att en av dom var lejon :) gäller att vara på "vakt".
#7 hon sa då till mig att dem båda var teddy.
Det är det som är så lurigt med denna teddypäls…tar ju minst ett år innan man kan se vad det blir för något. Har själv köpt in fem honor som uppgivits vara garanterat teddypälsade, alla har varit pekingar…..men inte uppfödarens fel då denna i sin tur har trott att avelsdjuren varit teddypälsade..för den fick den infon osv.
Jag har nu fått tag i min första teddypälsade hona, köpte in en från tyskland som är över två år o teddypälsad. Jättekul, men fem innan som sagt som fällt, så har lagt ut många tusenlappar i resor o köpesummor, samt mycket energi o i början också tårar.. detta är teddyvärldens baksida, tycker ändå att fördelarna överväger stort då dessa kaniner, teddy som peking är så väldigt lugna o trevliga i temperamentet….finns inga bättre enl mig..
Så man behöver egentligen inte bli arg på uppfödaren, det är så lätt att få fel info, generation efter generation…man får vara noga att kolla upp föräldrar/morfar-föräldrar osv innan man tingar, eller så får man chansa…det lär inte vara den sista gången det händer…många osäkra kort i Sverige som är unga så man inte med säkerhet vet vilken päls som utvecklas..har kommit till denna insikten efter fem honor ;)
Ha det gott o försök njuta av era kaniner ändå :)
mvh Erika
#4 Ps: Men har man så dålig koll som uppfödaren till dem du köpte verkade ha så skulle jag också blivit arg….så illa får man ju hoppas att det inte är hos de flesta…
#10 Var ingen uppföadare, utan kom från en privatperson.
Men den ena kaninen kom från Ewa Rabenius (Färgbackens) Och Ewa sa väl att hon var ev. teddy till hon jag köpte henne ifrån. Och så sa hon teddy till mig då.