Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1324 ggr
Lurvboll
0

Teddypälsen..?

Har funderat lite ang. Teddypälsen, växer den helatiden livet ut? Eller finns det nån ålder då den slutar växa? För jag tänkte ju att den borde ju växa helatiden för då man klipper dem växer det ju ut ny?Obestämd Skum fråga här, men men.. ^^'

Sen en annan fråga, brukar ni klippa era Teddys till sommarn? Själv är jag första sommarn med Teddy och hon är dessutom mestadels svart. Borde jag klippa henne?

I give you all my love, rabbits...<3

Zakarias
0

Precis som att ögonfransarna slutar växa vid en viss längd så är det samma sak med teddypälsen.

Men vissa kaniner har längre päls än andra.

Lurvboll
0

#1 Ahaa, tack för svaret. Fast kan det variera mellan längderna om man klipper ner pälsen, kan det bli längre, kortare än innan?

Zakarias
0

#2 Om det är en garanterad helteddy så växer pälsen ut till samma längd som innan. :) Så du kan klippa henne.

[Wera]
0

Som #1, teddyplsen slutar växa efter en viss längd (varierar, kan vara allt från 3 cm till över 10 cm). Det är ofta olika längder beroende på kroppsdel. :)

Jag klipper vissa av min teddysar ibland inför sommren då vissa av dom blir väldigt sega och inte lika aktiva när pälsen värmer.
Vissa påstår dock att pälsen stänger ut värmen och blir istället "svalkande" och tvärtom vintertid. Men jag tycker mina teddysar blir piggare när de är klippta på sommaren.

Lurvboll
0

#4, Okej. :) Ska se hur hon reagerar först, om hon får väldigt varmt så blir det nog att klippa. Vi får se.:)

Men då ni klipper dem, tar ni bara saxen och kör på, eller använder ni nått annat redskap?

[Wera]
0

#5 Sax eller en bra trimmer (vissa tar inte utan bara drar och rycker). Sax funkar fint :)