Vildhare
Fick mig en liten överraskning i eftermiddags då min pojkvän hälsade på mig efter jobbet. Han sa att "han hade ett problem" och att jag skulle "hjälpa honom med det"… tänkte liksom vad har han gjort nu då?? Haha
Då hade han med sig en söt liten harunge! Den hittades på industriområdet där han jobbar, springades för sig själv. Liten och mager var h*n (tyder väl på att mamman har dött, enligt en "harexpert" som vi pratade med). Den höll på att köras över av truckarna ett flertal gånger så den fångatogs. Min pojkvän tyckte att jag skulle ha den så länge, eftersom att jag är den enda som har kaniner och har dessutom burar lediga. Nu är den i en av våra lediga inomhusburar (i friggeboden) med halm att gömma sig i, lite gräs, hö, vatten och pellets. Jag gissar på att den är kring 4 veckor gammal, jag försökte mata den med mjölk (Royal canin mjölkersättning till katter) men den ville inte ha… Vilket man förstår, den är väl i chock… Dock var den nyfiken väl i buren och sniffa på skålarna osv, tills den fann sitt gömställe. 
Ringde i varjefall viltjouren så imorgon skjutsar jag dit den i hopp om att den kommer att klara sig bättre där
Då dom trodde att den behövde sprutor med vitaminer/mineraler och vätska.
Det är så härligt att läsa om folk som tar hand om djur!
Härligt…hoppas den klarar sig och viltjouren kan slussa ut den i naturen när de anser att den kan klara sig själv.
Vad kul.
Har också haft en fälthare som blev mycket tam. Saknar min lilla hare.
Det är verkligen en upplevelse att få föda upp en.
Gav min valpersättning som finns på apoteket. I en nappflaska halkv jummen.
Pröva med de och hoppas att den gillar det.
#2 det var det vi prova med men den vill inte ha :/ nu är den dock hos viltjouren :) hon kommer att uppdatera oss med hur det går framöver :) #1 ja eller hur :) fick åka 8 mil enkelresa för den där krabaten ;)
Man får väl bara ha vilda djur hemma 24 timmar. Hur är det med övergivna ungar?
Söt liten :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#4 48 timmar tror jag och det gäller nog även övergivna ungar :) de ska lämnas in till någon som har hand om vilddjur ^^
vad fin liten hare!
HAHAHAHAHAHA…..
Hoppas det går bra för lillskrutten! :)
Jag fick hem en förmodligen helt nyfödd liten unge för något år sedan. Tyvärr hade den vart utan mat för länge och vägrade äta något så den dog under natten.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com