Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettbildtrådar
Läst 2536 ggr
kaninfantasten
0

Är så glad :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara visa er min importerade snygging. Jag är kär!

Han bor dock i Helsingborg hos duktiga fodervärd Caroline, så jag har inte träffat honom i egen hög person än. Kommer dock hit i sommar för att mysa lite med två av mina honor.. Flört

Är jätteglad för att ha fått tag i denna vackring. Ska vara garanterat teddypälsad. Köpte även en hona. Hon är över två år, var nedklippt när hon kom, men pälsen verkar vara av bra kvalitet, under utväxt o definitivt teddypälsad…

Känns som att jag fått en "nykick" av dessa två finingar.

Vore kul att se fler bilder på era finingar, gärna lite vårbilder i solen, det muntrar ju alltid upp :) (lägg gärna in nedan om ni har några)

Ha det bra allihop!

/Erika

Zakarias
0

Jättefin är han!!!

Blir så avundsjuk när jag ser allas helteddysar, när jag själv har en peking med jobbig päls!

[lolloita]
0

Han är urtjusig! Skrattande Så roligt för dig!

zappzoon
0

Super fina!

kaninfantasten
0

Tack!

#1 Jag vet hur det känns. Har tidigare haft fem honor (köpta som teddys), som alla trots allt blivit peking..men äntligen verkar jag fått tag i riktiga teddysar. Hanen är ju ung än, så svårt att vara säker på pälsen än,  men föräldrarna är över 2 år o teddypälsade enl tjejen i tyskland jag köpte ifrån, hon verkar riktigt seriös, så jag tror o hoppas verkligen han är teddypälsad. Honan köpte jag ju också från henne o hon är verkligen teddypälsad. Men de "dolda" pekingarna är många. Detta är första helteddyhonan som jag lyckats köpa. Så jag kan bara rekommendera dig att fortsätta ditt letande ;)

#2 Din Diwa Carita, är ju som en dröm hon också. Å, vad härligt att det finns så här snygga teddysar! Det känns jättekul! underbart!

Zakarias
0

#4 Ja, det är inte lätt. Men p.g.a allergi så att borsta 2-3 tedysar skulle bara göra mig sjukare. Men jag kommer nog ändå köpa en teddy i framtiden ändå! För dem är helt underbara!!!

[Wera]
0

Så kul med lite nytt obesläktat blod i Sverige Flört

Här är min Chippe, tagen för ett par dagar sedan!

Tuvullenskaniner
0

Jättefin, Erika! Vad är han för färg. Blå Wt eller?

#6 Vilken söt uppsyn! Han ser jättegosig ut, Wera.

#2 …och Diva, sedan. Hon är ju bara för fin, Carita. Jag älskar s/v wt! (Jag gillar ju din Panda också, vet du ju).

Mvh, Michaela

kaninfantasten
0

#5 Jobbigt med allergi, teddysarna är ju inte de mest allergivänliga tyvärr…(har en son som är allergisk, får byta kläder osv när jag varit hos kaninerna..) du får nog akta dig för teddysarna tror jag..tyvärr bör man nog sätta hälsan först, men det finns ju många sötisar som inte har riktigt den pälsen, tex lejonhuvade :)

#6 Han är ju så söt din Chippe, gillar verkligen hans ljusa färg.

#7 Tack, Ja, han är blå wienertecknad.

/Erika

Violens
0

Violens CorneyFlört

Zakarias
0

#8 Ja det är ju synd, men det går bättre när kaninerna bor ute och man byter kläder och tvättar händerna o.s.v.

Har köpt en korthårig kanin nu så det ska funka bättre. men jag kanske skulle kunna tåla rex?

kaninfantasten
0

#9 Så jädrans söt Annika! Hur söt som helst ju!! Vilken underbar wienerteckning.

Tänkte på att hans vita syrra o min blåa hane hade kunnat få riktigt snygga blå bebbar, MEN jag har inte tid för fler..var nästan inne på att köpa henne av dig ett tag..

å så hade hon ju varit barnbarn till min Snowie förstås också…men jag tror det hade kunnat vara en riktig lyckad kombination (å så älskar jag ju vit blåögt som du vet, tycker det är den snyggaste "färgen" som finns egentligen)

Hans stolta farfar hälsar härifrån Flört

/Erika

kaninfantasten
0

#10 Ja rex kan ju vara ett alternativ. Jag har en satinrex o en satin, det som kan vara värt att nämnas är att jag upplever deras energi o sprattlighet högre än jag upplever att teddysarnas, det är nog individuellt, men jag upplever ett helt annat temperament, som jag känner att jag egentligen inte är lika förtjust i..(smaksak naturligvis) Däremot erfar jag vanlig dvärgvädur o lejonhuvad dvärgvädur i regel som lugna. Har en lejonhuvad som är lika lugn som mina teddysar, grannen har normalpälsad som också är jättelugn.. Vet inte om det är just rexanlaget eller vad det beror på att de har mer energi, kan ju vara bara just dem också, men har hört att fler upplever temperamentet liknande… Men mer energi kan ju också vara bra om man gillar det. Händer ju lite mer "roligt" kanske, önskar man tex hoppa så är det ju lite mer fart m.m. :) Smaken är som baken heter det ju Flört. Huvudsaken är väl att man hittar den som passar ens eget tycke o smak.

[Wera]
0

#9 herregud vad fin :) älskar blått på teddys!

[lolloita]
0

#6 Chippe är så söt

#7 Tack Michaela, ja det är vackert med svart/vitt också
# 9 Han är så fin din blåing! Flört

[Nalle-]
0

Om allergin, jag reagerar faktiskt mindre på teddy än på normalhårade :) Teddypälsen flyger inte runt lika mycket. Problemet är ju att man måste borsta dom.

Violens
0

Vi har både allergier och astma i familjen. Men båda klarar kaninerna. Känner inget. Däremot är det höet som de har som värst, då det gälller de:)