Wienerteddyklubben
Hej alla! Vad tycker ni? Ska vi försöka väcka lite liv i wienerteddyklubbens sida? Kanske få fler medlemmar och på så sätt öka intresset för teddyväduren!
Någon som har några tips? Har alla Facebook? Det är många som har skapat grupper på FB bla rexkaniner/satinkaniner…kanske ska det finnas en grupp för teddyvädurar/wienertecknade teddyvädurar?
Någon som vill ha tips om vad det ska stå på wienerteddyklubbens hemsida? Vill ni att det ska finnas nåt mer?
Är det några kaniner som inte ska stå med i teddyregistret? Någon som ska läggas till? Hör av er!
Vill bara tillägga att kaninuppfödning blir så mycket roligare om vi delar med oss av våra erfarenheter till varandra, stöttar varandra och är glada och possitiva!
ensam är inte stark…tillsammans kan vi göra massor!
Absolut ska vi uppdatera wienerteddyklubbens hemsida! Tack för frågan/initiativet!
Vem är det egentligen som håller i sidan nu? Jag har försökt "få in" ett par av mina nyare teddysar, men det är ingen som tagit tag i frågan.
Viktigt att vi stöttar varandra! Jag tycker att det är jätteviktigt att intresset för teddyväduren i Sverige kan få öka, och det kan göra det genom att vi visar att det finns friska och glada "säkra" teddyvädurar, tror jag.
Du kan skicka in bilder och text till mig så lägger jag in det! 
Håller helt med här!! Absolut fram med att försöka stötta varandra och hjälpa varandra så att vi verkligen kommer att behålla Teddysarna i Sverige.
Jag vill se mycket mer av det i det goda perspektivet. Fram med våra fina Teddysar. Det är ju en sådan himla mysig ras och arbeta och ha med och göra. Du är ju jätte duktig Carita på att ta inisiativ för detta och perfekt att du lägger fram det såhär bra.
Här sitter ju fler med Teddysar i detta avlånga land och säkert försöker få fram de. Men det har ju tyvärr varit så mycket knäck framför benen på denna ras. Men visst är det som du säger #1 Tillsammans är vi starka..
# 2 Härligt!
Det vore jättekul om wienerteddyklubbens hemsida kunde uppdateras lite! Finns ju ett forum där också som ingen skrivit i på länge. Teddykaniner är helt underbara, så vi måste absolut jobba för att öka intresset för dem.
När det gäller dvärgteddy är lejoninblandningen otroligt stor! Det finns massor att jobba med i den rasen, så det vore välkommet om lite fler fick upp ögonen för dem. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
#5 Ja, tyvärr är där inte så många uppfödare som har dvärgteddy.